INFORMACJA O TERMINIE SESJI XXIV

Uprzejmie informuję, że w dniu 27. 01. 2009r. o godz.12 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie przy ul. Łomżyńskiej 41 odbędzie się XXIV sesja Rady Miejskiej w Nowogrodzie.
Nowogród 20

                                                                                                      Nowogród 20.01.2009r.

 

Znak USC.0065-1/09

 

ZAWIADOMIENIE

 

            Uprzejmie informuję, że w dniu 27. 01. 2009r. o godz.12ºº w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie przy ul. Łomżyńskiej 41 odbędzie się XXIV sesja Rady Miejskiej w Nowogrodzie z proponowanym porządkiem dziennym:

  1. Przyjęcie porządku dziennego obrad.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza między sesjami.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Gminnego Systemu Profilaktyki i Opieki nad Dzieckiem i Rodziną na lata 2007-2012..
  5. Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodzie
  6. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia terminów przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia na 2009 rok regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego za warunki pracy oraz wysokość i warunki wypłacania innych składników wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowo i godziny doraźnych zastępstw, a także wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe  zasady jego przyznawania i wypłacania nauczycielom zatrudnionym w Zespole Szkół Samorządowych w Nowogrodzie i Szkole Podstawowej w Sławcu prowadzonych przez Gminę i Miasto Nowogród.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Łomżyńskiemu na realizację zadania „przebudowa drogi powiatowej nr 1900B na odcinku Serwatki- Kupnina-Chludnie”
  9. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz ustalenie wartości jednego punktu dla pracowników zatrudnionych w Komunalnym Zakładzie Budżetowym w Nowogrodzie.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Nowogród.
  12. Informacja z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Przeciwdziałania Narkomanii oraz innych Uzależnień za 2008 rok Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nowogrodzie.
  13. Interpelacje i zapytania.
  14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
  15. Sprawy różne.

                                                                                  

PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ

TADEUSZ GÓRALCZYK

 

Art. 11b. 1. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw.

2. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy. ( Ustawa z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym Dz.U.z 2001r Nr 142 poz. 1591)

 

 

 

UCHWAŁA NR …/…/09
RADY MIEJSKIEJ W NOWOGRODZIE

z dnia……….stycznia 2009 r.

              w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Nowogrodzie.


Na podstawie art.18 ust.2 pkt.9 lit. h oraz art.40 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17,poz.128) w związku z art. 110 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728) uchwala się, co następuje:

§ 1. Nadaje się Statut Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Nowogrodzie stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Nowogrodu.


§ 3. Traci moc uchwała Nr XIX/82/04 Rady Miejskiej w Nowogrodzie z dnia 30 czerwca 2004 roku w sprawie uchwalenia statutu Ośrodka Pomocy Społecznej.


§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

                                                                                                    Załącznik
                                                                                                   do uchwały Nr………………..
                                                                                                   Rady Miejskiej w Nowogrodzie
                                                                                                    z dnia …….stycznia 2009 r.



                                                                    STATUT

                           OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W NOWOGRODZIE


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. 1. Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogrodzie zwany w dalszej treści statutu „Ośrodkiem” działa na podstawie:

1. Uchwały Nr 46/XI/90 Rady Narodowej Miasta i Gminy w Nowogrodzie z dnia 29 kwietnia 1990 roku w sprawie utworzenia Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodzie.


2. Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728)

3. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z. 2001 r. nr 142, poz. 1591 z póź. zm.)

4. Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z póź. zm.)

5. Ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 139, poz. 992 z poźn. zm.)

6. Ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. nr 192, poz. 1378 z póź. zm.)  

7. Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2001 r. nr 71, poz. 734 z póź. zm.)

8. Niniejszego Statutu


  § 2 1. Ośrodek Pomocy Społecznej jest samorządową jednostką organizacyjną powołaną do realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej.
        2. Terenem działania Ośrodka Pomocy Społecznej jest obszar Miasta i Gminy Nowogród.
        3. Siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej mieści się w Nowogrodzie, ul. Łomżyńska 41.



II CELE I ZADANIA OŚRODKA

§ 3
1. Celem pomocy społecznej jest wspieranie osób i rodzin w wysiłkach zmierzających do 
    zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwianie im życia w warunkach odpowiadających
    godności człowieka.


2. Ośrodek podejmuje działania zmierzające do organizowania i niesienia osobom i rodzinom pomocy, mającej na celu umożliwienie im przezwyciężenia trudnych sytuacji życiowych, których nie są w stanie sami pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości oraz zapobieganie powstawaniu takich sytuacji przez podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem.


3. Zadania Ośrodka określone są przez przepisy ustawy.


4. Zadania w zakresie pomocy społecznej obejmują w szczególności:
1) przyznawanie i wypłacanie przewidzianych ustawą świadczeń,
2) pracę socjalną,
3) prowadzenie i rozwój niezbędnej infrastruktury socjalnej,
4) analizę i ocenę zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej,
5) realizację zadań wynikających z rozeznanych potrzeb społecznych,
6) rozwijanie nowych form pomocy społecznej i samopomocy w ramach zidentyfikowanych potrzeb,
7) koordynacja realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych.

 

§ 4. 1. Ośrodek realizuje zadania z zakresu pomocy społecznej jako zadania zlecone Gminie oraz zadania własne Gminy.

2. Do zadań Ośrodka przekazanych przez Gminę o charakterze obowiązkowym należy:

1)  udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego
pozbawionym,
2)  przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych,
3)  przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych,
4)  przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia  losowego,
5)   przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne osobom bezdomnym i innym osobom nie mającym dochodu i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia,
6)  przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego,
7)  opłacanie składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osobę, która zrezygnuje z
zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania bezpośredniej, osobistej opieki nad
długotrwale lub ciężko chorym członkiem rodziny oraz wspólnie nie zamieszkującymi matką, ojcem lub rodzeństwem,
 8)   praca socjalna, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
 9) tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną,
10) dożywianie dzieci,
11) sprawienie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym,
12) kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca w tym domu,

13) sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego.

 § 5. Ośrodek realizuje zadania zlecone Gminie przez administrację rządową, które obejmują:

1) przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych,
2) opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia,
3) organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
4) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską
 żywiołową  lub ekologiczną.

§ 6. Ponadto Ośrodek realizuje zadania z zakresu:

 

1. ustawy o dodatkach mieszkaniowych;
1) rozpatrywanie i przyznawanie dodatków mieszkaniowych;

2. ustawy o świadczeniach rodzinnych po przez:
1) przyznawanie i wypłacanie zasiłków rodzinnych dodatków do zasiłków rodzinnych
2) zasiłków pielęgnacyjnych;
3) świadczeń pielęgnacyjnych;

3. ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów poprzez:
1) prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
2) ustalanie uprawnień, przyznanie i wypłata funduszu alimentacyjnego;

§ 7. Kierownik Ośrodka może wytaczać na rzecz obywateli powództwa o roszczenia alimentacyjne.

§ 8. Ośrodek może kierować wnioski o ustalenie niezdolności do pracy, niepełnosprawności i stopnia niepełnosprawności do organów określonych odrębnymi przepisami.

§ 9. 1. Ośrodek w trakcie realizacji statutowych działań współpracuje z organizacjami, związkami wyznaniowymi, kościołem katolickim, innymi kościołami, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.

2. Ośrodek współpracuje także przy realizacji zadań z innymi jednostkami organizacyjnymi
samorządu, administracji rządowej, ośrodkami pomocy społecznej sąsiednich gmin, powiatowymi centrami pomocy rodzinie, służbą zdrowia, urzędami pracy, policją, sądami i innymi podmiotami realizującymi cele z zakresu pomocy społecznej.

3. Ośrodek w celu realizacji swoich zadań statutowych może podpisać stosowne
porozumienie.

§ 10. Ośrodek może kierować wnioski o ustalenie niezdolności do pracy i stopnia niepełnosprawności do właściwych organów.

 


III. STRUKTURA ORGANIZACYJNA

§ 11
1. Strukturę organizacyjną Ośrodka tworzy kierownik i podlegli mu pracownicy.
2. w Ośrodku wyodrębnia się następujące stanowiska pracy:
 1) kierownik
 2) pracownik socjalny
 3) pracownik do świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

§ 12. 1. Na czele Ośrodka stoi Kierownik, który kieruje jego pracą i reprezentuje go na zewnątrz.
2. Kierownika Ośrodka zatrudnia i zwalnia Burmistrz Nowogrodu.
3. Zwierzchnikiem służbowym w stosunku do kierownika jest Burmistrz Nowogrodu.

§ 13. Szczegółową strukturę organizacyjną Ośrodka i podział czynności między stanowiska pracy określa kierownik w regulaminie organizacyjnym i przedkłada go do zatwierdzenia Burmistrzowi.

IV GOSPODARKA FINANSOWA

§ 14. Ośrodek finansuje swą działalność i zadania pomocy społecznej ze środków otrzymanych z budżetu państwa i budżetu gminy i miasta Nowogród zgodnie z ustawą o pomocy społecznej, o dodatkach mieszkaniowych, świadczeniach rodzinnych oraz o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.

§ 15.
Ośrodek posiada własny rachunek bankowy.

§ 16. Obsługę finansową i księgową Ośrodka Pomocy Społecznej prowadzi Urząd Miejski w Nowogrodzie.

§ 17. Szczegółową działalność jednostki w sprawie zasad planowania, ewidencji i sprawozdawczości określają odrębne przepisy.

§ 18. Kierownik Ośrodka składa Radzie Miejskiej w Nowogrodzie co roku sprawozdanie z działalności Ośrodka, podając w nim wyniki w zakresie zaspokojenia potrzeb mieszkańców oraz przedstawienie potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

V. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 19. Zmiana Statutu Ośrodka następuje w drodze uchwały Rady Miejskiej w Nowogrodzie.

 

UCHWAŁA NR…………2009
RADY MIEJSKIEJ W NOWOGRODZIE

z dnia……. stycznia 2009 r.

 

w sprawie: zmiany Gminnego Systemu Profilaktyki i Opieki nad Dzieckiem i Rodziną na lata 2007-2012

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), oraz na podstawie art. 17 ust. 1 pkt13 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2008r. Nr 115, poz. 728) - uchwala się co następuje:

 

§ 1. W „Gminnym systemie profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną na lata 2009-2012”stanowiącym załącznik do uchwały Nr VI/24/07 Rady Miejskiej Nowogród dnia 30 marca 2006 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) po rozdziale II dodaje się dodaje się rozdział II a,
2) zmienia się rozdział V,
które otrzymują brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Nowogrodu

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

                                                                                                                         Przewodniczący Rady

                                                                                                                           Tadeusz Góralczyk

 

                                                                                                                     Załącznik do Uchwały Nr…….….09
                                                                                                                           Rady Miejskiej w Nowogrodzie
                                                                                                                           z dnia …stycznia  2009 roku

 

II a. DZIAŁANIA W ZAKRESIE POMOCY DZIECKU I RODZINIE

 

Rozwój zajęć pozaszkolnych dla dzieci i młodzieży umożliwiających realizację zainteresowań oraz zagospodarowanie czasu wolnego:

1)      organizacja imprez kulturalnych, sportowych i oświatowych, integrujących rodziny z dziećmi;

2)      organizacja kolonii letnich dla dzieci z rodzin dotkniętych problemem alkoholizmu;

3)      spotkania edukacyjne dla dzieci i młodzieży w szkole uświadamiające zagrożenia występujące we współczesnym świecie (alkoholizm, narkomania, przemoc);

4)      spotkania szkolne dla dzieci i młodzieży uświadamiające im ich prawa i obowiązki

5)      poradnictwo socjalne i rodzinne

6)      przyznawanie i wypłacanie świadczeń wynikających z ustawy o pomocy społecznej, świadczeniach rodzinnych i ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów

7)      zadania statutowe wynikające z ustaw dotyczących pomocy społecznej, przepisów wykonawczych wydanych na ich podstawie i uchwał Rady Miejskiej  w  Nowogrodzie, m.in. dożywianie dzieci w szkole, zasiłki pieniężne i pomoc w naturze;

8)      działania profilaktyczne w zakresie ochrony zdrowia, m.in. zapewnienie całodobowej opieki lekarskiej;


V ŹRÓDŁA FINANSOWANIA:

1) Środki własne podmiotów zaangażowanych w działania w ramach poszczególnych podprogramów gminnego systemu profilaktyki,
2) Budżet organizacji pozarządowych

3) Sponsorzy.

 

 

Uchwała Nr

Rady Miejskiej w Nowogrodzie

z dnia

 

w sprawie zatwierdzenia taryfy zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków

 

 

             Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23 poz. 220 i Nr 62 poz. 558; Nr 113 poz. 984, Nr 214 poz. 1806, Nr 153 poz. 1271 i Nr 214 poz. 1806; z 2003r.  Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006r. Nr 17, poz. 128,  Nr 181 poz. 1337; z 2007r. Nr 48 poz.327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz.1218, z 2008r. Nr 180 poz.1111) oraz art. 24 ust.1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków ( Dz.U z 2006 r Nr 123, poz. 858, Dz.U. z 2007r. Nr 147 poz. 1033 ) Rada Miejska w Nowogrodzie uchwala, co następuje:

 

 

§ 1

 

Zatwierdza się taryfę zbiorowego zaopatrzenia w wodę dostarczaną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę stanowiących własność Komunalnego Zakładu Budżetowego w Nowogrodzie dla wszystkich odbiorców w wysokości za 1 m3 – 1,75 zł netto plus stosowny podatek VAT.

 

§ 2

 

Zatwierdza się taryfę zbiorowego odprowadzania ścieków bytowo – gospodarczych do kanalizacji sanitarnej dla wszystkich dostawców w wysokości za 1m3  - 3,24 zł netto plus stosowny podatek VAT.

 

§ 3

 

Taryfa obowiązuje od dnia 01.04.2009 r do 31.03.2010 roku.

 

 

§ 4

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Nowogród.

 

§ 5

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego z mocą obowiązującą od 01 kwietnia 2009 roku.



SPRAWOZDANIE  Z  REALIZACJI  GMINNEGO  PROGRAMU  PROFILAKTYKI  I   ROZWIĄZYWANIA  PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII ORAZ INNYCH UZALEŻNIEŃ ZA  2008 ROK GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W NOWOGRODZIE

 

Na podstawie art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz.U. z 2007r. Nr 70, poz. 473 ze. zm.) Rada Miejska podjęła Uchwałę Nr XIII/55/07 z dnia 30 listopada 2007 roku w sprawie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Innych Uzależnień na rok 2008 w Gminie Nowogród.

Program był realizowany przez członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i innych realizatorów, którzy zgłosili chęć wykonania zadań zawartych w programie oraz uzyskali pozytywną opinię Komisji i akceptację Burmistrza Nowogrodu.

W budżecie Gminy Nowogród na rok 2008 zaplanowana była kwota 51 250 zł. stanowiąca dochód z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, który zgodnie z ustawą może być przeznaczony na realizację zadań zawartych w Gminnym Programie:

„Art. 182. Dochody z opłat za zezwolenia wydane na podstawie art. 18 lub art. 181 oraz dochody z opłat określonych w art. 111 wykorzystywane będą na realizację gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz Gminnych Programów, o których mowa w art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, i nie mogą być przeznaczane na inne cele.”

Podstawowe zadania profilaktyczne realizowane przez GKRPA i inne osoby, które zgłosiły chęć wykonywania zadań zawartych w programie były prowadzone ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży szkolnej. Na początku roku został ogłoszony konkurs na organizację pozaszkolnych zajęć profilaktycznych dla dzieci i młodzieży na rok 2008. Realizowane były następujące programy:

Ø  „Dom Przyjaźni” – świetlica w Nowogrodzie 

Ø   Indywidualne biegi przełajowe wiosna 2008 – profilaktyka poprzez sport – SP Sławiec

Ø  Woda mój przyjaciel - profilaktyka poprzez rekreację –wyjazdy na basen do Zambrowa - SP Sławiec

Ø   Kulturalne zagospodarowanie wolnego czasu we wsi Mątwica

Ø   Zajęcia sportowo-rekreacyjne dla dzieci i młodzieży – ZSzS w Nowogrodzie

Ø   Wycieczka turystyczno- krajoznawcza Ruciane Nida, Iznota, spływ Krutynią – SP Sławiec

Ø   Pożyteczne Ferie – MGOK

Ø   Pożyteczne Ferie w ZSzs w Nowogrodzie

Ø  Ferie w Szkole – SP Sławiec

Ø  Ferie w Świetlicy w Mątwicy

Ø   Półkolonie - poznanie najbliższych okolic pod względem historycznym i przyrodniczym MGOK

Koszt realizacji programów:14 990 zł.

 

Sfinansowano również wypoczynek letni dla dzieci i młodzieży:

Ø   Ośrodek Wczasowo –Kolonijny „Bryza Morska” w Jarosławcu  w terminie 05-18.07.2008 w którym uczestniczyło 15 dzieci,   koszt – 9 285 zł.

Ø  spływ kajakowy Jezioro Seksty- Pisz- Nowogród 23-28.06.2008  dla 20 osób koszt 8 800 zł.

 

Ze środków na realizację Gminnego Programu doposażono również świetlice w Nowogrodzie i Mątwicy Zakupiono:

Ø  2 kuchnie, co uatrakcyjniło oferty prowadzonych zajęć oraz umożliwiło przygotowanie posiłków dla dzieci korzystających ze świetlic,

Ø  1 grę piłkorzyki,

Ø  1 stół do bilarda-tenisa-cymbergaja

Ø   pomoce dydaktyczne i materiały niezbędne do prowadzenia zajęć (gry edukacyjne, układanki, kredki, farby, bibuły, nożyczki, wycinanki, bloki itp…)

Ø  artykuły spożywcze do przygotowywania posiłków, napoje, słodycze oraz drobne upominki- nagrody dla uczestników konkursów organizowanych w ramach zajęć.

Ogólny koszt zakupionych materiałów: 9 262,88 zł.

Ponadto zakupiono materiały do prowadzenia kampanii „Stop bezmyślności” koszt

106,65 zł. oraz sfinansowano udział w akcji profilaktycznej „NIEĆPA” koszt 881,32 zł.

 

Członkowie komisji motywowali do leczenia uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu. Do komisji wpłynęło 5 wniosków o leczenie odwykowe. Komisja skierowała do Sądu Rejonowego o zastosowanie przymusowego leczenia odwykowego 1 osobę.Do WOPITu  w Łomży na leczenie i terapię na pobyt dzienny uczęszczało 3 osoby a na pobyt stały 1 osoba.

Koszt dojazdów na terapię -404,74 zł.

 

Zorganizowano również szkolenie skierowane do właścicieli oraz personelu punktów sprzedaży napojów alkoholowych, którego tematem było zapoznanie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, porady dla sprzedawców, ćwiczenia asertywnych zachowań tzw. trudny klient a także mity i stereotypy na temat picia alkoholu – dlaczego młodzi ludzie sięgają po alkohol oraz mechanizmy i objawy nadużywania alkoholu. W szkoleniu uczestniczyło 17 sprzedawców, koszt szkolenia 529,48 zł.

Sfinansowano szkolenie dla członków GKRPA z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, którego odbycie nakazuje ustawa.  - Art. 41 ust. 4. W skład gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Koszt szkolenia – 2 880 zł.

Pozostałe wydatki stanowiły delegacje – 436.30 zł., rozmowy telefoniczne – 512, 40 zł.

 

GKRPA z  policją w okresie wakacyjnym przeprowadziła kontrolę 13 punktów sprzedaży alkoholu w celu zbadania czy przestrzegana jest przez sprzedawców ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi.

 

Komisja opiniowała wnioski przedsiębiorców na wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu w zakresie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Miejskiej. W 2008 roku wydano zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia:

1)      poza miejscem sprzedaży –28

- na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 4,5%oraz piwa -9

- na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% do 18% -9

- na sprzedaż napojów alkoholowych o  zawartości powyżej 18% - 10

2) zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży- 1

Wydano również 4 zezwolenia jednorazowe na sprzedaż napojów alkoholowych (o zawartości do 4,5%oraz piwa) do spożycia w miejscu sprzedaży.

 

W ciągu 2008r. odbyło się 6 posiedzeń komisji. Dotyczyły one następujących zagadnień:

  1.  rozpatrzenie ofert na organizację ferii zimowych
  2.  opiniowanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, rozpatrzenie ofert na realizację pozaszkolnych zajęć profilaktycznych dla dzieci i młodzieży
  3.  opiniowanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, rozpatrzenie wniosków o skierowanie na leczenie, ustalenie listy dzieci kwalifikujących się na wypoczynek letni
  4.  opiniowanie wniosków o wydanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
  5.  opiniowanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, rozpatrzenie wniosków o skierowanie na leczenie, zaplanowanie kontroli punktów sprzedaży, podsumowanie wyjazdów wakacyjnych dzieci i młodzieży
  6.  uzgodnienie kierunków działania które zostały zawarte w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Innych Uzależnień na rok 2008 w Gminie Nowogród.

Wypłacono wynagrodzenie dla członków GKRPA w wysokości 3 049,20 zł.

 

Wydatki poniesione na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Innych Uzależnień na rok 2008 w Gminie Nowogród wyniosły: 51 137,97 zł.

 

Skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nowogrodzie

1.      Marlena Bałazy                      -Przewodnicząca

2.      Małgorzata Dardzińska          - Sekretarz

3.      Jan Czyż                                - Członek

4.      Ewa Kijek                              - Członek

5.      Wiesław Konopka                 -Członek

6.      Barbara Kuczyńska                -Członek

7.      Teresa Rakowska                   Członek

 

 

 

UCHWAŁA NR …. /…/09

RADY MIEJSKIEJ W NOWOGRODZIE

z dnia 27 stycznia 2009 roku

w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Łomżyńskiemu na realizację zadania „Przebudowa drogi powiatowej nr 1900B na odcinku Serwatki-Kupnina-Chludnie.”

Na podstawie art. 10 ust. 2 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 167 ust. 2 pkt 5 i art. 175 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

Udziela się z budżetu Gminy Nowogród pomocy finansowej Powiatowi Łomżyńskiemu z przeznaczeniem na realizację zadania „Przebudowa drogi powiatowej nr 1900B na odcinku Serwatki-Kupnina-Chludnie.”

§ 2

Pomoc finansowa, o której mowa w § 1, zostanie udzielona w formie dotacji celowej ze środków budżetu na 2009 rok, w wysokości 400.000 zł.

§ 3

Szczegółowe warunki udzielenia pomocy finansowej oraz przeznaczenie i zasady rozliczenia środków określone zostaną w umowie pomiędzy Powiatem Łomżyńskim a Gminą Nowogród. Do zawarcia umowy upoważnia się Burmistrza Nowogrodu.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

UCHWAŁA NR …. /…/09

RADY MIEJSKIEJ W NOWOGRODZIE

z dnia 27 stycznia 2009 roku

w sprawie ustalenia terminów przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 253 § 1ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2000 poz. 98 Nr 1071 ze zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

1.      Ustala się termin przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w każdy wtorek tygodnia w godzinach od 1200 do 1700 w budynku Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie ul. Łomżyńska 41.

2.      Jeśli wtorek jest dniem wolnym od pracy, obywatele przyjmowani będą w następnym dniu roboczym.

§ 2

Traci moc Uchwała Nr XXVI/122/05 Rady Miejskiej w Nowogrodzie z dnia 30 czerwca 2005r. w sprawie ustalenia terminów przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Nowogrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Miejski Nowogród

Wprowadzający: Urząd Miejski Nowogród

Data modyfikacji: 2009-01-21

Opublikował: Karol Buczkowski

Data publikacji: 2009-01-21