UCHWAŁA Nr XXXV/193/10
UCHWAŁA
NR XXXV/193/10
RADY
MIEJSKIEJ W NOWOGRODZIE
z dnia 26 kwietnia 2010r.
w
sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Związku Gmin „PISA-NAREW” oraz
przyjęcia Statutu Związku.
Na podstawie art.
67 ust.3 w związku z art. 64 ust. 2 i art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca
1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591; zm. Dz. U. z 2002
roku Nr 23, poz.220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, Nr 80,
poz.717; Dz. U. z 2003 roku, Nr 162, poz.1568; Dz. U. z 2002 roku, Nr 153, poz.1271;
Dz. U. z 2004 roku, Nr 102, poz.1055; Nr 116 , poz.1203; Dz. U. z 2002 roku, Nr
214, poz.1806; Dz. U. z 2005 roku, Nr 172, poz.1441; Dz. U. z 2006 roku, Nr 17,
poz.128; Dz. U. z 2005 roku, Nr 175 poz.1457; Dz. U. z 2006 roku, Nr 181, poz.1337;
Dz. U. z 2007 roku, Nr 48, poz.327; Nr 138,poz.974; Nr 173 poz.1218; Dz. U. z
2008r., Nr 180 poz. 1111; Dz. U. z 2008r., Nr 223, poz.1458; Dz. U. z 2009r.,
Nr 52, poz.420; ,Nr 157, poz.1241; Dz. U. z 2010r., Nr 28,poz.142; Nr 28, poz.146) Rada Miejska
uchwala co następuje:
§ 1
W
uchwale Nr XX/99/08 Rady Miejskiej w Nowogrodzie z dnia 25 sierpnia 2008 r. w
sprawie utworzenia Związku Gmin „PISA-NAREW” oraz przyjęcia Statutu Związku
wprowadza się następujące zmiany:
-
Statut Związku Gmin „Pisa-Narew” stanowiący załącznik do uchwały otrzymuje
brzmienie zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie
uchwały powierza się Burmistrzowi Nowogrodu.
§ 3
Uchwała
wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady
Tadeusz Góralczyk
Załącznik
do
Uchwały Nr XXXV/193/10
Rady
Miejskiej w Nowogrodzie
z
dnia 26 kwietnia
2010r.
STATUT
ZWIĄZKU GMIN „PISA-NAREW”
Rozdział
I
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
§ 1. Nazwa związku brzmi: Związek
Gmin „Pisa-Narew”, w dalszej treści zwany Związkiem.
§ 2. 1. Członkami Związku są:
1)
Gmina Pisz,
2)
Gmina Nowogród,
3)
Gmina Zbójna,
4)
Miasto Ostrołęka.
2.
Do Związku mogą przystąpić inne gminy na zasadach określonych w części VII
niniejszego statutu.
§ 3. Czas trwania Związku jest
nieokreślony.
§ 4. Siedzibą Związku jest miasto
Pisz.
§ 5. Związek posiada osobowość
prawną i wykonuje zadania we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność.
§ 6. Związek podlega nadzorowi
Prezesa Rady Ministrów oraz wojewody właściwego ze względu na siedzibę władz
Związku, a w zakresie gospodarki finansowej – Regionalnej Izbie
Obrachunkowej właściwej ze względu na siedzibę władz Związku.
Rozdział
II
ZADANIA
ZWIĄZKU
§ 7. 1. Przedmiotem działania Związku jest realizacja
zadań publicznych na terenach wzdłuż biegu rzek Pisy (od 0,00 km do 26,00 km i
od 68,90 km do 80,40 km) i Narwi (od 180,00 km do 147,00 km), w granicach gmin
tworzących Związek:
1) rozwój i zarządzanie infrastrukturą
turystyczną i żeglugową na rzekach Pisie i Narwi,
2) rozwój kultury fizycznej i turystyki, w tym
urządzeń sportowych i turystycznych, w granicach gmin tworzących Związek,
3) tworzenie
produktu turystycznego PISA-NAREW i zarządzanie marką tego produktu
4) pozyskiwanie
środków zewnętrznych na rozwój infrastruktury turystycznej i żeglugowej,
kultury fizycznej i turystyki,
5) opracowywanie dokumentacji, projektów i
wniosków do pozyskiwania przez Związek środków zewnętrznych,
6) opracowywanie dokumentacji, projektów i
wniosków do samodzielnego pozyskiwania przez gminy środków zewnętrznych,
7) budowa partnerstwa publiczno-prywatnego i
publiczno-społecznego,
8) pozyskiwanie inwestorów zainteresowanych
budową obiektów związanych z rozwojem infrastruktury turystycznej i żeglugowej,
kultury fizycznej i turystyki,
9) współdziałanie z innymi związkami
międzygminnymi, gminami, władzami wojewódzkimi, organizacjami pozarządowymi i
innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań Związku,
10) prowadzenie akcji informacyjnej i edukacyjnej
społeczności lokalnej,
11) promowanie Związku.
2. Na zgodny wniosek gmin – członków
Związku, przyjęty w trybie przewidzianym w przepisach ustawy z dnia 8 marca
1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr
142, poz. 1541 z późn. zm.), mogą być przez Związek
przyjęte inne zadania publiczne wykonywane przez gminy.
3. Zadania, o których mowa wyżej Związek
wykonuje w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
§ 8. Związek realizuje zadania
publiczne, określone statutem i przyjęte do realizacji uchwałą Zgromadzenia
Związku, w formach przewidzianych prawem, a w szczególności poprzez tworzenie
własnych jednostek organizacyjnych, przystępowanie do podmiotów już
istniejących, zawieranie umów z innymi podmiotami, współpracę ze związkami
międzygminnymi, organizacjami gospodarczymi i społecznymi, jednostkami samorządu
terytorialnego i współpracę zagraniczną.
§ 9. 1. Związek reprezentuje
interesy gmin – członków Związku, w zakresie objętym jego przedmiotem
działania, wobec organów administracji rządowej, samorządowej oraz podmiotów
spoza Związku.
2. Jeżeli wykonywanie zadań Związku
związane jest ze stanowieniem prawa miejscowego na podstawie upoważnień
ustawowych, obowiązywanie uchwały Zgromadzenia Związku na terenie gmin –
członków Związku, wymaga podjęcia uchwały takiej samej treści przez radę każdej
z gmin.
Rozdział
III
ORGANIZACJA
ZWIĄZKU
§ 10. 1. Organami Związku są:
1) Zgromadzenie Związku zwane dalej
„Zgromadzeniem”,
2) Zarząd Związku zwany dalej „Zarządem”.
2. Zgromadzenie może powoływać stałe (w
tym komisję budżetową) i doraźne komisje do określonych zadań, ustalając
przedmiot ich działania oraz skład osobowy.
3. Zgromadzenie kontroluje działalność
Zarządu i jednostek organizacyjnych Związku, poprzez powołaną w tym celu
Komisję Rewizyjną.
§ 11. Zgromadzenie jest organem
stanowiącym i kontrolnym Związku.
§ 12. 1. W skład Zgromadzenia
wchodzą wójtowie, burmistrzowie, prezydenci gmin i miast będących członkami
Związku oraz po jednej osobie wytypowanej przez rady gmin.
2. Na wniosek wójta (burmistrza,
prezydenta), rada gminy może powierzyć reprezentowanie gminy w Zgromadzeniu
zastępcy wójta, zastępcy burmistrza, zastępcy prezydenta lub radnemu.
§ 13. 1. Odwołanie przedstawicieli
gmin – członków Związku w Zgromadzeniu następuje w takim samym trybie jak ich
powołanie.
2. Po upływie kadencji rady gminy,
wygaśnięciu mandatu radnego, odwołaniu przez gminę jej przedstawiciela ze
Zgromadzenia, pełni on w Zgromadzeniu swoje obowiązki aż do powołania w jego
miejsce innej osoby.
§ 14. Wystąpienie Gminy ze Związku
powoduje z dniem tego wystąpienia pozbawienie jego przedstawicieli wszystkich
funkcji pełnionych w organach Związku.
§ 15. 1. Zgromadzenie wybiera ze
swego grona Przewodniczącego Zgromadzenia, zwanego dalej „Przewodniczącym”,
bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy statutowego
składu Zgromadzenia, w głosowaniu tajnym”.
2. Funkcji określonej w ust. 1 nie można
łączyć z członkostwem w Zarządzie.
3. Przewodniczącym Zgromadzenia jest w
każdym roku kalendarzowym przedstawiciel innej gminy wybrany uchwałą
Zgromadzenia:
1)
w roku 2010 przedstawiciel Gminy Pisz,
2)
w roku 2011 przedstawiciel Miasta
Ostrołęki,
3) w pozostałych latach kolejno
przedstawiciele pozostałych gmin – członków Związku.
§ 16. 1.
Szczegółowe zasady działania Zgromadzenia określa regulamin Zgromadzenia.
2. Zgromadzenie obraduje na posiedzeniach
zwoływanych przez Przewodniczącego w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz
na kwartał. Przedstawicieli Gmin zawiadamia się pisemnie o posiedzeniu z
wyprzedzeniem nie krótszym niż 7 dni, dołączając niezbędne materiały drukowane.
3. Na wniosek Zarządu lub co najmniej 1/4
statutowego składu Zgromadzenia Przewodniczący zobowiązany jest zwołać
posiedzenie na dzień przypadający w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku.
§ 17. Uchwały Zgromadzenia podejmowane
są bezwzględną większością głosów statutowej liczby członków Zgromadzenia.
§ 18. 1. Członek Zgromadzenia może
wnieść pisemny sprzeciw w stosunku do uchwały Zgromadzenia w ciągu 7 dni od
daty jej podjęcia.
2. Wniesienie sprzeciwu wstrzymuje
wykonanie uchwały i wymaga ponownego rozpatrzenia sprawy.
3. Sprzeciw nie może być zgłoszony do
uchwały podjętej w wyniku ponownego rozpatrzenia sprawy.
§
19. Do wyłącznych kompetencji Zgromadzenia należy:
1)
zatwierdzanie statutu Związku, po przyjęciu go przez rady zainteresowanych
gmin,
2) uchwalanie dokumentów programowych
wskazujących kierunki działania Związku,
3) podejmowanie uchwał w sprawach dotyczących
członkostwa w Związku, ustalenie wysokości i terminów
wpłacania
składek członkowskich oraz majątku przejmowanego w celu wykonywania zadań od
gmin – członków Związku,
4) powołanie i odwołanie Zarządu,
5) podejmowanie uchwał w sprawach
absolutorium dla Zarządu,
6) uchwalanie budżetu Związku, rozpatrywanie
sprawozdania z wykonania budżetu,
7) kontrolowanie i nadzorowanie pracy
Zarządu,
8) przyjmowanie sprawozdań z działalności
Zarządu,
9) podejmowanie uchwał w sprawach zasad
zarządzania majątkiem Związku, w tym:
a) ustalanie zasad nabywania, zbywania i
obciążania nieruchomości gruntowych, oraz ich wynajmowania lub wydzierżawiania
na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony,
b) określanie wysokości sum, do których
Zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
c) tworzenie, przystępowanie,
przekształcanie oraz likwidacja jednostek organizacyjnych Związku, w tym spółek
i wyposażanie ich w majątek oraz zasad obejmowania, cofania i zbywania akcji i
udziałów w spółkach,
d) uchwał w sprawach emisji obligacji,
e) ustalanie maksymalnej wysokości
pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych w roku budżetowym,
f) w sprawach zaciągania długoterminowych
pożyczek i kredytów,
g) w sprawach zaciągania zobowiązań w
zakresie podejmowania inwestycji i remontów, których wartość przekracza granicę
ustaloną corocznie przez Zgromadzenie,
10) uchwalanie statutów i regulaminów
organizacyjnych Związku,
11) realizowanie w ramach Związku kompetencji
rady gminy w odniesieniu do zadań zlecanych Związkowi przez administrację
rządową,
12) powołanie Komisji Rewizyjnej Związku oraz
w razie potrzeby innych stałych i doraźnych komisji do określonych zadań,
13) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia
przez Związek zadań z zakresu administracji rządowej na podstawie zawieranych z
nią porozumień,
14) ustalanie form realizacji zadań
publicznych Związku określonych jego statutem,
15) w zakresie zadań zleconych Związkowi
wykonywanie kompetencji przysługujących radzie gminy.
§ 20. 1. Organem wykonawczym
Związku jest jego Zarząd.
2. Zarząd wykonuje swoje obowiązki bez
wynagrodzenia.
§ 21. 1. Zarząd jest wybierany i odwoływany przez Zgromadzenie, spośród
jego członków.
2. Zarząd jest dwuosobowy – w składzie:
Przewodniczący i Członek Zarządu.
3. Przewodniczący Zarządu wybierany jest w
oddzielnym głosowaniu.
4. Kadencja Zarządu rozpoczyna się w dniu
rozpoczęcia kadencji Zgromadzenia lub wyboru przez Zgromadzenie i upływa z
dniem upływu kadencji Zgromadzenia.
§ 22. 1. Zadaniem Zarządu jest bieżące
kierowanie sprawami Związku dotyczącymi wykonywania jego zadań określonych
statutem, w tym wykonywanie uchwał Zgromadzenia oraz podejmowanie czynności
niezbędnych dla realizacji zadań gospodarczych i organizacyjnych Związku.
2. W realizacji zadań Związku Zarząd
podlega Zgromadzeniu.
3. Do zadań Zarządu należy bieżące
zarządzanie majątkiem Związku, zawieranie umów w granicach jego umocowania i
reprezentowanie Związku w stosunkach zewnętrznych, a w szczególności:
1) przygotowanie danych i innych materiałów
niezbędnych dla podejmowania uchwał przez Zgromadzenie, jak również projektów
uchwał Zgromadzenia (w tym planu finansowego) i ich wykonywanie,
2) składanie Zgromadzeniu okresowych
sprawozdań,
3) gospodarowanie mieniem Związku w zakresie
i na zasadach określonych przez Zgromadzenie,
4) prowadzenie gospodarki finansowej Związku
na zasadach określonych ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn.
zm.)
4. Szczegółowe zasady pracy Zarządu
określa regulamin pracy zatwierdzony przez Zgromadzenie.
§ 23. Zarząd podejmuje uchwały zwykłą
większością głosów w obecności pełnego składu Zarządu.
§ 24. 1. Zarząd wykonuje swoje zadania
przy pomocy Biura Projektu Pisa-Narew, zwanego dalej „Biurem”.
2. Organizację Biura określa regulamin
zatwierdzony przez Zgromadzenie.
§ 25.
1. Do kompetencji Przewodniczącego Zarządu należy w szczególności:
1) organizowanie i kierowanie pracą Zarządu i
Biura,
2) kierowanie bieżącymi sprawami Związku,
3) reprezentowanie Związku na zewnątrz,
4) nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku
pracy z kierownikami jednostek organizacyjnych Związku oraz pracownikami Biura,
5) wydawanie decyzji w indywidualnych
sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie spraw związanych z
wykonywaniem zadań przekazanych przez gminy Związkowi.
2. Swoje uprawnienia Przewodniczący
Zarządu łączy z uprawnieniami kierownika zakładu pracy i zwierzchnika
służbowego w rozumieniu m. in. postanowień Kodeksu Pracy.
Rozdział
IV
KOMISJA
REWIZYJNA
§ 26. Komisja
Rewizyjna składa się z 3 osób, wybranych spośród członków Zgromadzenia nie
pełniących funkcji w Zarządzie ani funkcji Przewodniczącego Zgromadzenia.
§ 27. Do zadań Komisji Rewizyjnej,
zwanej dalej Komisją, należy:
1) przeprowadzanie kontroli Zarządu oraz
jednostek organizacyjnych Związku zgodnie z planem ustalonym przez
Zgromadzenie,
2) opiniowanie wykonania budżetu,
3) sporządzanie wniosku do Zgromadzenia w
sprawie udzielenia lub nie udzielenia Zarządowi absolutorium.
§ 28. 1. Uchwały
Komisji zapadają zwykłą większością oddanych głosów.
2. Protokoły, wnioski i opinie Komisji
wymagają formy pisemnej i podpisania przez Przewodniczącego Komisji, a w
przypadku gdy nie uczestniczy on w obradach przez wyznaczonego przez Komisję
jej członka.
Rozdział
V
MIENIE
I GOSPODARKA FINANSOWA
§ 29. 1. Związek dysponuje
wyodrębnionymi składnikami majątku komunalnego.
2. Majątek Związku stanowi własność i inne
prawa majątkowe niezbędne Związkowi dla realizacji jego zadań statutowych
określonych w § 7 niniejszego Statutu, w szczególności zaś niepodzielne
składniki mienia komunalnego służące realizacji zadań na rzecz więcej niż
jednej gminy, przekazane przez gminy oraz mienie wypracowane przez Związek w
toku jego działalności.
3. Poza składnikami mienia opisanymi w
ust. 2 majątek Związku stanowią:
1) składka członkowska członków Związku,
2) dochody z majątku Związku,
3) dochody z udziałów Związku w spółkach i
innych podmiotach gospodarczych, w których Związek uczestniczy,
4) dochody z działalności gospodarczej
Związku,
5) subwencje,
6) dotacje,
7) zapisy,
8) darowizny,
9) pozostałe dochody.
4. Wysokość składki członkowskiej określa
Zgromadzenie w drodze uchwały.
5. Płatność składek członkowskich gmin na
rzecz Związku dokonywana jest kwartalnie w czterech równych ratach.
6. W sprawach wpłat gmin członków Związku
na inwestycje Związku zawierane będą odrębne umowy i porozumienia.
§ 30. Związek prowadzi gospodarkę
finansową na podstawie przepisów regulujących gospodarkę finansową gmin.
§ 31. 1.
Podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych przekraczających zakres zwykłego
zarządu należy do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia.
2. Z zastrzeżeniem ust. 1 majątkiem
Związku gospodaruje Zarząd.
§ 32. 1.
Oświadczenia woli w imieniu Związku w zakresie zarządu mieniem składają
Przewodniczący Zarządu i Członek Zarządu wspólnie.
2. Zarząd może udzielić Przewodniczącemu
Zarządu upoważnienia do składania jednoosobowo oświadczeń woli związanych z
prowadzeniem bieżącej działalności Związku.
3. Jeżeli czynność prawna może spowodować
powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności potrzebna jest
kontrasygnata głównego księgowego Związku.
4. Główny księgowy Związku, który odmówił
kontrasygnaty, dokonuje jej na pisemne polecenie Przewodniczącego Zarządu,
powiadamiając o tym Zgromadzenie oraz regionalną izbę obrachunkową.
§ 33. Związek może
prowadzić działalność gospodarczą na zasadach i w granicach przewidzianych dla
samorządu gminnego.
Rozdział
VI
ZASADY
ROZLICZEŃ MAJĄTKOWYCH I UDZIAŁÓW W KOSZTACH WSPÓLNEJ DZIAŁALNOŚCI
§ 34. 1. Majątek Związku służy
zaspokajaniu potrzeb mieszkańców gmin członków Związku. Szczególnym zadaniem
Związku jest dbanie o trwałość i sprawność swego majątku oraz prowadzenie
działalności w granicach uzasadnionych kosztów i nakładów.
2. Każdej z gmin – członków Związku, Związek
zapewnia obsługę potrzeb jej mieszkańców na zasadach równych z prawami innych
gmin z tytułu członkostwa w Związku.
3. Każda z gmin – członek Związku – jest
uprawniona do korzystania z obiektów i urządzeń Związku na równych prawach w
zakresie swojego w nim członkostwa.
§ 35. Zgromadzenie Związku określa, w
drodze uchwały, zasady korzystania z obiektów i urządzeń Związku w przypadkach
spornych oraz zasady korzystania z nich przez inne podmioty spoza Związku.
§ 36. 1. Koszty i nakłady pozostające
w związku z obiektami i urządzeniami Związku oraz z robotami, usługami,
badaniami pokrywa w całości ta gmina – członek Związku, która w całości z nich
korzysta.
2. Gdy z tych samych obiektów, urządzeń,
robót lub usług Związku albo finansowanych przez nich badań korzysta
równocześnie więcej niż jedna gmina, wówczas koszty związane z tymi obiektami,
urządzeniami, robotami, usługami lub badaniami korzystające z nich gminy
pokrywają proporcjonalnie do stopnia, w jakim korzystają z nich poszczególne
gminy (np. proporcjonalnie do liczby ludności). Kryterium to stanowi także
podstawę do podziału kosztów ogólnych przypadających na daną gminę – członka
Związku. Zgromadzenie może w uzasadnionych przypadkach przyjąć inne kryterium
niż opisane powyżej lub określić kryterium dodatkowe.
3. Jeżeli Związek prowadzi działalność
gospodarczą i pokrywa koszty przychodami z tej działalności, to przyjęte w ust.
1 i 2 kryteria stanowią podstawę podziału nadwyżki przychodów nad kosztami
między gminy – członków Związku, a także podstawę pokrywania przez te gminy
ewentualnych strat związanych z powyższą działalnością.
§ 37. Jeżeli działalność gospodarcza
dotycząca danej dziedziny zadań publicznych Związku, określonej statutem,
prowadzona będzie przez podmiot gospodarczy utworzony przez Związek, podział
osiąganych z niej zysków i udział w pokrywaniu ewentualnych strat wynikać
będzie z zasad określonych dla danego podmiotu gospodarczego.
§ 38. 1.
Niepodzielne składniki majątkowe Związku pozostają w nim w przypadku
wystąpienia członka ze Związku – jeżeli Związek nie mógłby bez nich prawidłowo
wykonywać swoich zadań statutowych na rzecz swoich pozostałych członków.
2. W sytuacji, o której mowa w ust. 1,
następuje finansowe rozliczenie wkładu członka.
Rozdział
VII
PRZYSTĘPOWANIE
I WYSTĘPOWANIE CZŁONKÓW ZE ZWIĄZKU
§ 39. 1. Zmiany w składzie
członkowskim Związku stanowią zmianę statutu.
2. Uchwałę o przyjęciu nowego członka
Związku podejmuje Zgromadzenie.
3. Przystąpienie gminy do Związku jest
dobrowolne i wymaga podjęcia przez radę gminy uchwały o przystąpieniu i uchwały
w sprawie przyjęcia statutu Związku oraz podjęcia stosownych uchwał przez rady
gmin członków Związku.
§ 40. Członkom
Związku przysługują następujące prawa:
1) prawo udziału w Zgromadzeniu poprzez
swojego przedstawiciela, w tym czynne i bierne prawo wyboru organów Związku,
2) branie udziału w pracach Związku, w tym
podejmowanie inicjatyw i zgłaszanie wniosków oraz projektów uchwał,
3) korzystanie z mienia Związku i usług
świadczonych przez Związek.
§ 41. Członkowie Związku
zobowiązani są do:
1) przestrzegania uchwał Zgromadzenia,
postanowień niniejszego Statutu oraz regulaminów Związku,
2) udziału w Zgromadzeniu poprzez swoich
przedstawicieli,
3) wykonywania zobowiązań na rzecz Związku.
§ 42. 1. Wystąpienie ze Związku
wymaga:
a) wypowiedzenia członkostwa w Związku przez
gminę występującą w formie uchwały jej rady,
b) zawarcia ze Związkiem zatwierdzonego
uchwałą Zgromadzenia porozumienia, o którym mowa w ust. 2,
c) podjęcia stosownych uchwał przez rady gmin
członków Związku oraz przez Zgromadzenie.
2. Wypowiedzenie jest skuteczne z dniem
zawarcia przez gminę występującą ze Związku porozumienia zawierającego
rozliczenie majątkowe, a w nim: kosztów, nakładów, dochodów, zobowiązań,
kwestii kontynuacji i realizacji programów na terenie gminy występującej,
korzystania z obiektów i urządzeń pozostających w Związku oraz praw
majątkowych, w tym udziałów w spółkach należących do Związku, przy zastosowaniu
kryteriów opisanych w ust. 3.
3. Dla rozliczenia praw majątkowych
innych, niż wymienione w ust. 2 (w tym innych udziałów Związku w spółkach)
stosuje się zasady opisane w § 37.
Rozdział
VIII
LIKWIDACJA
ZWIĄZKU
§ 43. Likwidacja Związku następuje
na skutek zmniejszenia liczby członków do jednej gminy lub podjęcia uchwały
Zgromadzenia o rozwiązaniu Związku zatwierdzonej przez większość gmin
członkowskich w formie uchwał ich rad.
§ 44. 1. W przypadku likwidacji
Zgromadzenie powołuje komisję likwidacyjną, której zadaniem jest przygotowanie
programu likwidacji, a w tym projektu zaspokojenia zobowiązań wierzycieli
Związku, zasady rozliczenia kosztów, nakładów i zysków oraz korzystania z
obiektów i urządzeń należących do Związku a także podziału majątku Związku
pozostałego po zaspokojeniu jego wierzycieli.
2. Program likwidacji, o którym mowa w
ust. 1 przyjmuje Zgromadzenie, a jego wykonanie należy do Zarządu.
Rozdział
IX
POSTANOWIENIA
PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE
§
45. 1. Zmiana niniejszego Statutu następuje w drodze uchwały Zgromadzenia w
trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.
2. Statut Związku podlega ogłoszeniu w
Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady
Tadeusz Góralczyk
Metryka strony