Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy

                                                                      

URZĄD MIEJSKI W NOWOGRODZIE

18-414 NOWOGRÓD  ul. Łomżyńska 41

Telefon 86-217-55-20, fax 86-217-55-28

www nowogrod.pl; e-mail umnowogrod@wp.pl

 

KARTA INFORMACYJNA 3/2011

Nazwa

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy

I.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( Dz. U .z 2006 r. Nr 139 poz. 993 z późniejszymi zmianami)

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych ( Dz. U. Nr 257, poz. 1743)

 

II.

Wymagane wnioski i Załączniki

wypełniony odpowiedni formularz meldunkowy (druk urzędowy do pobrania)

dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu – do wglądu (akt notarialny lub umowa kupna sprzedaży)

dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach paszport, osoba niepełnoletnia, nie posiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość, przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia - do wglądu

książeczka wojskowa (dotyczy osób podlegających obowiązkowi wojskowemu)– do wglądu

prawomocne postanowienie sądu ustalające miejsce pobytu dziecka ( w przypadku gdy rodzice są rozwiedzieni lub mają różne miejsca pobytu stałego)

akt urodzenia dziecka (dotyczy dzieci niepełnoletnich) – do wglądu (dotyczy osób z poza gminy Nowogród)

przy zameldowaniu na pobyt stały należy przedstawić zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego

 

III.

Opłaty

nie podlega opłacie skarbowej.

IV.

Termin załatwienia sprawy

niezwłocznie

wydanie poświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy bądź zaświadczenia o wymeldowaniu z miejsca pobytu stałego lub czasowego

 

V.

Miejsce załatwienia sprawy

·       ul. Łomżyńska 41

pok.12

tel. 86-217-55-28

e-mail: umnowogrod@wp.pl

VI.

Godziny pracy

·       poniedziałek       

·       wtorek – piątek 

8:00 – 16:00

7:30 – 15:30

VII.

OSOBA ODPOWIEDZIALNA

Referat ds. Organizacyjnych i Społecznych

referent ds. ewidencji ludności

VIII.

Tryb odwoławczy

Do Wojewody Podlaskiego w Białymstoku za pośrednictwem Burmistrza Nowogrodu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

 

IX.

Uwagi

w tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się, czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny. W przypadku wymeldowania się, trzeba zgłosić się w Urzędzie osobiście i otrzymuje się zaświadczenie stwierdzające dopełnienie obowiązku wymeldowania się

osoby dopełniające obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymują potwierdzenie zameldowania ważne przez okres 2 miesięcy od daty wystawienia. Osoby dopełniające obowiązku zameldowania na pobyt czasowy

otrzymują potwierdzenie zameldowania ważne do czasu upływu terminu zameldowania

 

Sporządził:

Marlena Bałazy

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Nowogrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Marlena Bałazy

Wprowadzający: Marlena Bałazy

Data modyfikacji: 2011-08-02

Opublikował: Karol Buczkowski

Data publikacji: 2011-08-02