OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Usługi „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Nowogród” II

Ogłoszenie nr 2021/BZP 00340161/01 z dnia 2021-12-3

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Nowogród” II

przetarg

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWOGRÓD

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450669967

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Łomżyńska, 41

1.5.2.) Miejscowość: Nowogród

1.5.3.) Kod pocztowy: 18-414

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umnowogrod@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowogrod.com

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych -

jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Nowogród” II

przetarg

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e433fbf6-6a07-11ec-ae77-fe331fedffdc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00340161/01

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-31 08:28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003073/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Nowogród

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art.

94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu

współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl

http://bip.um.nowogrod.wrotapodlasia.pl/zamowieniapubliczne/przetargi

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w

postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków

komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie

komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie

zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu,

który dostępny jest pod adresem:

https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem:

https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej - umnowogrod@wp.pl.

  1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi

posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących

formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do

komunikacji”.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej:

Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,

elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu

opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z

elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi

elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie

są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu

Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w

związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz

uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Nowogród ul. Łomżyńska 41, 18-414

Nowogród, tel. 862175520, umnowogrod@wp.pl;

kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Nowogród pod

iod@um.nowogrod.wrotapodlasia.pl, 862175520;

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym

z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Odbiór i zagospodarowanie odpadów

komunalnych z terenu miasta i gminy Nowogród” II przetarg , prowadzonym w trybie podstawowym o

jakim stanowi art. 275 pkt 1 Pzp;

odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie

dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –

Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4

lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy

przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest

wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu

o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z

ustawy Pzp;

w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób

zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

posiada Pani/Pan:

− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;

− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych

osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;

− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że

przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

nie przysługuje Pani/Panu:

− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż

podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot

odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie

przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych

od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Nowogród, od właścicieli

domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjnowypoczynkowe

oraz odbiór odpadów z koszy ulicznych. Odbiór odpadów nie obejmuje odpadów

powstających w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na

podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet

lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający odstępuje od żądania

złożenia podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.

2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika

to z odrębnych przepisów - Za spełnienie warunku posiadania uprawnień do wykonywania

przedmiotowej działalności Zamawiający uzna posiadanie:

– aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów

komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Nowogród, o którym mowa w art. 9b i następnych ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i

porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 888 z późn. zm.),

Ogłoszenie nr 2021/BZP 00322166/01 z dnia 2021-12-20

2021-12-20 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane

jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi

– aktualnego wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w

opakowaniach i gospodarujących odpadami zwanego dalej rejestrem BDO w zakresie

niezbędnym do realizacji zamówienia,

– aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwienia

odpadów komunalnych lub zapewnienie gotowości przyjęcia odpadów przez przedsiębiorcę

prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający odstępuje od żądania złożenia

podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.

4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli

wykonawca złoży:

  1. a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również

wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w

postepowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z

podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały

wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są

wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne

dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku

świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o

obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –

oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal

wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie

powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w

postępowaniu.

Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje, co najmniej jedną usługę odbierania odpadów

komunalnych od właścicieli nieruchomości, o łącznej masie odebranych odpadów komunalnych

w ciągu roku co najmniej 750,0000 Mg. , wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ

  1. b) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w

celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi

zasobami, wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ, w tym powinien:

- dysponować co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania niesegregowanych

(zmieszanych) odpadów komunalnych

- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych

odpadów komunalnych,

- co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.

- wykonawca wykaże , że dysponuje bazą magazynowo - transportową zgodnie z

Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych

wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z

2013 poz. 122),

  1. c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w

szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na

temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do

wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz

informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Na poświadczenie tego w/w warunku

wykonawca przedstawi wykaz minimum 4 osób wykonujących czynności podczas realizacji

zamówienia, przy transporcie i obsłudze pojazdów zbierających odpady oraz osobę

odpowiedzialną za kierowanie usługą, wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:

1) oświadczenie o grupie kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ ,

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków

udziału w postępowaniu: 2) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania

odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Nowogród,

3) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i

gospodarujących odpadami,

4) aktualne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwienia

odpadów komunalnych lub zapewnienie gotowości przyjęcia odpadów przez przedsiębiorcę

prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,

5) wykaz usług – załącznik nr 5 do SWZ,

6) wykaz narzędzi – załącznik nr 6 do SWZ,

7) wykaz osób – załącznik nr 7 do SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o

udzielenie zamówienia:

Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,

w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza

łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które

zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane:

Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

  1. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają zgody obu stron wyrażoną na piśmie w

formie aneksu pod rygorem nieważności.

  1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w

stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy i określa

następujące warunki takich zmian:

1) w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian dotyczących danych stron

umowy, w tym zmiany teleadresowe, zmiany w nazwie firmy itp.

2)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na

realizację przedmiotu Umowy,

3)wystąpienie okoliczności uzasadniających dokonanie zmian w zakresie sposobu wykonania

przedmiotu Zamówienia, jeśli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.

4)Termin realizacji przedmiotu umowy w przypadku:

a)wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej

staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia

W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, termin ten może ulec przedłużeniu

nie dłużej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności.

  1. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić

zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego na ich wprowadzenie.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety

związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-10 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z dokumentami opatrzonymi kwalifikowalnym podpisem

elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

należy złożyć za pośrednictwem Formularza do złożenia oferty dostępnego na ePUAP i

udostępnionego również na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-10 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-08

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowogród

Wytwarzający/odpowiadający: Małgorzata Marczyk

Data wytworzenia: 2021-12-31

Wprowadzający: Karol Babiel

Data modyfikacji: 2021-12-31

Opublikował: Karol Babiel

Data publikacji: 2021-12-31