Ogłoszenie o zamówieniu
Nowogród: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Nowogród
Numer ogłoszenia: 186473 - 2014; data zamieszczenia: 01.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Nowogrodzie , ul. Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród, woj. podlaskie, tel. 0-86 217 55 20, faks 0-86 217 55 20.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://um-nowogrod.pbip.pl i www.nowogrod.com
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Nowogród.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Nowogród. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Powierzchnia gminy Nowogród wynosi 10098 ha. 2. W skład gminy Nowogród wchodzi 17 miejscowości: miasto Nowogród oraz wioski: Baliki, Chmielewo, Dzierzgi, Grądy, Grzymały, Jankowo-Młodzianowo, Jankowo-Skarbowo, Kupnina, Mątwica, Morgowniki, Ptaki, Serwatki, Sławiec, Sławiec Dworski, Sulimy i Szablak. 3. Liczba zameldowanych osób wynosi 4116 ( na podstawie ewidencji ludności na dzień 30.07.2014r.). Szacunkowa liczba zamieszkałych osób w gminie (na podstawie złożonych deklaracji) wynosi 3206 osób, w tym 3003 osób zadeklarowało segregację, a 203 odpady zmieszane. 4. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi 1068. 5. Na terenie gminy znajduje się w większości zabudowa jednorodzinna oraz 13 budynków wielorodzinnych, w których zamieszkuje 456 osób. W tym 393 osób zadeklarowało segregację, a 63 osoby odpady zmieszane. Powyższe dane, w okresie trwania umowy mogą ulec zmianie, z powodu migracji ludności, powstania nowych mieszkań lub zmiany deklaracji, co powinien Wykonawca uwzględnić w swojej ofercie. Ewentualne zmiany nie będą miały wpływu na wysokość należnego wynagrodzenia. 6. ODPADY KOMUNALNE ZMIESZANE Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych zapewniają właściciele nieruchomości. Wykonawca dostarczy do gospodarstw domowych (sprzedaż lub wynajem na koszt właściciela nieruchomości) pojemniki na odpady zmieszane, w przypadku gdy właściciel nieruchomości zgłosi zapotrzebowanie na nowy pojemnik; dotyczy to także pojemników na odpady segregowane w zabudowie wielorodzinnej. Zmieszane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności od 80 l do 1100 l od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. W dniu odbioru odpadów właściciel nieruchomości wystawi je w miejsce umożliwiające swobodny do nich dostęp przez pracowników wykonawcy, odbierającego odpady. Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej odbywać się będzie w pojemnikach o pojemności co najmniej 240 l. Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone i pozostałości z sortowania odpadów przeznaczone do składowania, odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych teren gminy Nowogród, wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017 oraz ze względu na konieczność zachowania trwałości projektu i potwierdzenia uzyskania efektu ekologicznego, tj. przekazać do instalacji Regionu Zachodniego - obszar Czartoria. Określa się częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych: a) dla zabudowy jednorodzinnej - raz w miesiącu, a w okresie od 1 maja do 30 września dwa razy w miesiącu; b) dla zabudowy wielorodzinnej - trzy razy w miesiącu. 7. SELEKTYWNIE ZBIERANE ODPADY KOMUNALNE Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych będzie odbywał się w systemie workowym. Zapewnienie worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych należy do obowiązków wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest, przy każdym odbiorze odpadów, do zostawienia właścicielowi nieruchomości nowych worków w ilości odebranych, chyba że właściciel zgłosi zapotrzebowanie na dodatkowe worki. Parametry worków: - wykonane z folii polietylenowej LDPE, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków, - pojemność worków: 120 l, - kolor: przeźroczysty lub a) żółty przeznaczony na tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe oraz metale; b) kolor zielony na szkło; c) kolor niebieski na papier i tekturę; d) brązowy na odpady zielone z pielęgnacji ogródków i parków oraz ulegające biodegradacji. Worki przeznaczone na odpady zbierane selektywnie powinny posiadać trwałe i widoczne oznakowanie , określające rodzaj gromadzonych odpadów. Określa się częstotliwość odbioru segregowanych odpadów komunalnych: a) dla zabudowy jednorodzinnej - raz w miesiącu, b) dla zabudowy wielorodzinnej - dwa razy w miesiącu. Odpady selektywnie zebrane w ramach zagospodarowania odpadów, wykonawca zobowiązany będzie przekazać do najbliżej położonej instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach(Dz.U. 2013.21) 8. Odpady zgromadzone w pojemnikach i workach na odpady komunalne wykonawca odbierze z wyznaczonego miejsca tuż przed bramą wjazdową na posesję i w granicach drogi dojazdowej, zlokalizowanych w taki sposób, aby umożliwić do nich łatwy dostęp. 9. Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych odpadów przed bramą wjazdową na posesję i w granicach drogi dojazdowej , w postaci tzw. wystawki dwa razy w roku. 10. Odpady zielone z pielęgnacji ogródków i parków oraz ulegające biodegradacji, powstające na nieruchomościach zamieszkałych, niezagospodarowane we własnym zakresie w postaci kompostownika, wykonawca odbierze w workach koloru brązowego raz w miesiącu. 11. Po podpisaniu umowy zamawiający dostarczy wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości zamieszkałych, z wyszczególnieniem gospodarstw prowadzących selektywną zbiórkę odpadów. W przypadku zmian w liczbie nieruchomości zamawiający powiadomi niezwłocznie wykonawcę, podając adresy nowo powstałych nieruchomości zamieszkałych. 12. Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości po dwa worki każdego koloru (żółty, zielony, niebieski) do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz worków brązowych do wskazanych gospodarstw. 13. Wykonawca odbierze od właścicieli nieruchomości całą masę odpadów komunalnych wystawionych w wyznaczonym miejscu z pojemnika i worków. 14. Wykonawca odbierze od właścicieli nieruchomości pojemniki i worki z nieodpowiednią zawartością odpadów, z zastrzeżeniem, że przy dwukrotnej nieprawidłowości w zakresie gromadzenia odpadów w ramach danej nieruchomości, zgłosi powyższy fakt do Burmistrza Nowogrodu, który podejmie działania wyjaśniające. 15. Wykonawca uporządkuje teren zanieczyszczony odpadami wysypanymi z pojemników i worków w trakcie odbioru odpadów. 16. Odbiór odpadów nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej. 17. Wykonawca odbierze odpady zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez siebie i zatwierdzonym przez zamawiającego. Harmonogram należy przygotować i dostarczyć do akceptacji zamawiającego przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody zamawiającego. Wykonawca dostarczy harmonogram do każdej nieruchomości zamieszkałej. Zamawiający umieści przedstawiony harmonogram na w/w stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie. Wykonawca na własny koszt wydrukuje oraz przekaże harmonogram właścicielom nieruchomości. 18. W przypadku nieodebrania odpadów lub niedostarczenie worków zgodnie z harmonogramem, wykonawca zrealizuje zamówienie w ciągu najbliższych 24 godzin. 19. Wykonawca dostarczy zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdania kwartalne zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2013, poz. 1399 j.t.) do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Wykonawca okaże na każde żądanie zamawiającego dokumenty potwierdzające ilość, rodzaj, miejsce oraz termin zebranych i zagospodarowanych odpadów, sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów. 20. Wykonawca dostarczy zamawiającemu, na każde jego żądanie, karty przekazania odpadów do RIPOK-u bądź do innej instalacji zagospodarowania odpadów, która odbierze odpady selektywnie zebrane, zgodnie z obowiązującymi wzorami. 21. Wykonawca udostępni każdorazowo na wniosek Zamawiającego zapisy z monitoringu dotyczące położenia pojazdów, miejsc ich postoju i wyładunku. 22. Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych teren gminy Nowogród, wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Przewiduje się możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego, w postaci odbioru odpadów z miejsc publicznych, z terenu całej gminy (przystanki, kosze na parkingach, ulicach, placach).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium dla zamówienia w wysokości 10.000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert: - w pieniądzu, sposób przekazania: przelew na rachunek bankowy zamawiającego (DECYDUJE DATA WPŁYWU NA KONTO ZAMAWIAJĄCEGO); dowód przelewu dołączony do oferty. - w formie poręczeń lub gwarancji: oryginał dołączony do oferty Numer rachunku bankowego, na który należy wnieść wadium 05 8757 1011 2600 0097 2000 0050
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu poświadczenia w/w warunku wykonawca powinien złożyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu poświadczenia w/w warunku wykonawca powinien złożyć wykaz wykonanych , a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych , głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane , oraz załączenie dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Poświadczenie do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia składa oświadczenie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu poświadczenia w/w warunku wykonawca powinien złożyć wykaz narzędzi , wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu poświadczenia w/w warunku wykonawca powinien złożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu poświadczenia w/w warunku wykonawca powinien złożyć opłaconą polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
formularz ofertowy, pełnomocnictwo do reprezentowania przed zamawiającym
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty na niżej wymienionych warunkach: 1. w stosunku do terminu realizacji umowy: a) zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań, niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia lub SIWZ; b) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; 2. w stosunku do osób: - zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych; - zmiany osób realizujących zadania pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; 3. inne: a) w przypadku zmiany urzędowej stawki VAT; b) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego c) zmiany nazwy zadania.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://um-nowogrod.pbip.pl i www.nowogrod.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Nowogrodzie
18-414 Nowogród, ul. Łomżyńska 41.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Nowogrodzie 18-414 Nowogród, ul. Łomżyńska 41 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony