Zaproszenie do złożenia oferty na realizację usługi

Opracowanie diagnozy społeczno-gospodarczej oraz wyznaczenie na tej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji, opracowanie map zawierających wskazanie granic obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie projektu Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata 2017-2026
Nasz znak: BIO

Nowogród, dnia 10 kwietnia 2017 r.

 

Zaproszenie do złożenia oferty na realizację usługi

Opracowanie diagnozy społeczno-gospodarczej oraz wyznaczenie na tej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji, opracowanie map zawierających wskazanie granic obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie projektu Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata 2017-2026

 

Rodzaj zamówienia: – usługa.

Na podstawie art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) oraz regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro (Zarządzenie 18/17 Burmistrza Nowogrodu z dnia 14.03.2017 r.)  zapraszamy w trybie zapytania ofertowego do złożenia oferty na wykonanie usługi według następującej specyfikacji

1. ZAMAWIAJĄCY: Gmina Nowogród, ul. Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród

2. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego ze względu na wartość zamówienia która nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30.000 euro.

3. PRZEDMIOT USŁUGI: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. „Opracowanie diagnozy społeczno-gospodarczej oraz wyznaczenie na tej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji, opracowanie map zawierających wskazanie granic obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie projektu Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata 2017-2026”, zgodnie z wszelkimi wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie przy zachowaniu zgodności z wytycznymi i przepisami obowiązującymi na szczeblu krajowym i regionalnym m.in, Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 Ministra Rozwoju z dnia 2 sierpnia 2016 r. wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko – w tym prognozy oddziaływania na środowisko jako element warunkowy, uzależniony od stwierdzenia przez stosowne organy o konieczności jej sporządzenia.

Przedmiot zamówienia związany jest z realizacją projektu pn. „Kompleksowa rewitalizacja obszarów zdegradowanych jako czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego gminy Nowogród”. Projekt został dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020, zatwierdzonego decyzją wykonawczą Komisji Europejskiej z dnia 9 grudnia 2014 roku nr C(2014) 9550, przyjmującą niektóre elementy programu operacyjnego „Pomoc Techniczna 2014-2020” do wsparcia z Funduszu Spójności w ramach celu „Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudniania”. Najważniejszym celem projektu jest wsparcie Gminy Nowogród w tworzeniu  procesów zmierzających do rewitalizacji obszarów zdegradowanych, m.in. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, poprzez pomoc w przygotowaniu programu rewitalizacji służącego rozwiązywaniu problemów rewitalizacyjnych na obszarze wymagającym szczególnej interwencji, z uwzględnieniem lokalnej specyfiki i uwarunkowań gminy. Ponadto projekt ma upowszechnić rozumienie rewitalizacji jako procesów kompleksowych, interdyscyplinarnych przemian ukierunkowanych na wyprowadzenie obszaru zdegradowanego z kryzysu. Działania powinny wzmocnić zdolność miasta i gminy do tworzenia mechanizmów partycypacji społecznej oraz angażowania mieszkańców, podmiotów publicznych, prywatnych oraz innych interesariuszy w przygotowanie programów rewitalizacji.

Program rewitalizacji obejmować ma następujące elementy:

a)      opis powiązań programu z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy;

b)      diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę i charakter potrzeb rewitalizacyjnych;

c)      zasięgi przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji na mapach zawierających wskazanie granic obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na mapie w skali co najmniej 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r. poz. 520, z późn. zm.), tj. określenie, w oparciu o inne dokumenty strategiczne miasta i gminy lub diagnozę i identyfikację potrzeb rewitalizacyjnych, terytorium/terytoriów najbardziej wymagających wsparcia;

d)      wizję stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji);

e)      cele rewitalizacji oraz odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom rewitalizacyjnym kierunki działań mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk;

f)       listę planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych wraz z ich opisami zawierającymi, w odniesieniu do każdego projektu/przedsięwzięcia rewitalizacyjnego, co najmniej: nazwę i wskazanie podmiotów go realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację (miejsce przeprowadzenia danego projektu), szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny i zmierzenia w odniesieniu do celów rewitalizacji;

g)      charakterystykę pozostałych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych realizujących kierunki działań, mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk powodujących sytuację kryzysową;

h)      mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami lub przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji;

i)       indykatywne ramy finansowe w odniesieniu do przedsięwzięć, o których mowa w lit. f oraz g, z indykatywnymi wielkościami środków finansowych z różnych źródeł także spoza funduszy polityki spójności na lata 2014-2020 – publiczne i prywatne środki krajowe w celu realizacji zasady dodatkowości środków UE);

j)       mechanizmy włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na terenie miasta i gminy w proces rewitalizacji;

k)      system realizacji (wdrażania) programu rewitalizacji;

l)       system monitoringu i oceny skuteczności działań i system wprowadzania modyfikacji w reakcji na zmiany w otoczeniu programu.

Przedmiot usługi obejmuje trzy etapy:

1) opracowanie diagnozy społeczno - gospodarczej oraz wyznaczenie na jej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji na potrzeby opracowania Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata 2017-2026

2) opracowanie map zawierających wskazanie granic obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na mapie w skali co najmniej 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r. poz. 520, z późn. zm.)

3) opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata 2017-2026

Płatność z tytułu realizacji usługi będzie dokonywana w częściach, odpowiadających poszczególnym etapom realizacji usługi.

Kod CPV - 73220000-4. Usługi w zakresie badań i rozwoju.

4. ZAKRES REALIZACJI USŁUGI OBEJMUJE:

Na przedmiot usługi składa się następujący zakres rzeczowy obejmujący w szczególności:

Lp.

Nazwa działania

Nazwa i opis wydatku

1

2a (Szkolenia dla Zespołu ds. rewitalizacji i pracowników jst. Realizacja)

Szkolenia stacjonarne odbywać się będą na każdym z etapów pracy nad LPR. Podstawą pracy szkoleniowej będą materiał opracowany przez Zespół ds. rewitalizacji. Podczas szkolenia nastąpi weryfikacja opracowanych przed spotkaniem materiałów odnoszących się do LPR. Planuje się organizację co najmniej 5 szkoleń na każdym z posiedzeń Zespołu ds. rewitalizacji. Zakłada się 8 godzin szkoleniowych na jedno szkolenie.

2

2b (Szkolenia dla Zespołu ds. rewitalizacji i pracowników jst. Dojazd Trenera)

Koszt dojazdu Trenera na szkolenia, 5 szkoleń

3

2c (Szkolenia dla Zespołu ds. rewitalizacji i pracowników jst. Materiały szkoleniowe)

Materiały szkoleniowe (dydaktyczne) Zakłada się przygotowanie kompletu materiałów szkoleniowych dla 6 członków Zespołu ds. rewitalizacji (OPS, OSiK, Biblioteka). Materiały dydaktyczne obejmować będą materiały dla uczestników szkolenia;  materiały dla prowadzącego szkolenie; materiały samokształceniowe. Zakłada się organizację co najmniej 5 szkoleń. 

4

2d (Szkolenia dla Zespołu ds. rewitalizacji i pracowników jst. Sala szkoleniowa)

Wynajem Sali na posiedzenie Zespołu ds. rewitalizacji wraz z poczęstunkiem oraz kompleksowym zorganizowaniem wyposażenia w sprzęt (flipchart, rzutnik, pisaki, tablica). Zakłada się 5 szkoleń (SM, Dom Kultury, Szkoła) podczas pracy Zespołu ds. rewitalizacji w terenie

5

3a (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza danych zastanych desk research)

Analiza dokumentów strategicznych (Studium, MPZP, Strategia rozwiązywania problemów społecznych), analiza ekspercka w celu opracowania opisu powiązań

6

3b (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza eskpercka)

Analiza ekspercka, eksperta  ds. planowania strategicznego: analiza potencjałów i barier rewitalizacji; identyfikacja rozmieszczenia i koncentracji  problemów technicznych i przestrzennych, analiza dokumentacji zdjęciowej opracowanej w wyniku spacerów studyjnych; analiza SWOT

7

3c (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Spacery studyjne)

Realizacja spacerów studyjnych w celu proces poznania obszarów „w rzeczywistości”, pozyskanie dokumentacji zdjęciowej budynków i obiektów

8

3d (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Badanie kwestionariuszowe PAPI)

Opracowanie scenariusza badania PAPI, Kontrola realizacji ankiet, sortowanie danych, analizy wynikowe

9

3e (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Badanie kwestionariuszowe PAPI)

Badania z mieszkańcami PAPI (Paper & Pen Personal Interview). Realizacja badania na próbie 100 mieszkańców

10

3f (Diagnoza społeczno-gospodarcza.Wywiady pogłębione IDI).

Opracowanie scenariusza, umawianie i realizacja IDI x5 z przedstawicielami gminy i miejskimi NGO’s, przeprowadzenie wywiadów nieustrukturyzowanych, których celem jest zdobycie wiedzy w zakresie opinii, poglądów osób decyzyjnych w gminie pod względem realizacji priorytetów i celów oraz działań programu rewitalizacji

11

3g (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza statystyczna wskaźników, sfera społeczna)

Analiza statystyczna eksperta ds. planowania strategicznego, zebranie dane na poziomie dla miejscowości obszarów / podobszarów rewitalizacji; analiza wskaźników specyficznych dla strefy społecznej: Ubóstwo Liczba osób korzystających z zasiłków OPS, Alkoholizm Liczba osób z problemem alkoholowym korzystająca z działalności GKPA,  Przemoc Liczba założonych niebieskich kart, Niepełnosprawność Liczba osób niepełnosprawnych korzystających ze świadczeń OPS Liczba osób pobierających zasiłek pielęgnacyjny, Bezrobocie  Liczba zarejestrowanych bezrobotnych, analizy jakościowe danych w obszarze w wyniku IDI, PAPI, CAWI i spacerów studyjnych, opracowanie zbiorczego Index of Multiple Deprivation dla wskaźników sfery społecznej

12

3h (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza statystyczna wskaźników, sfera gospodarcza)

Analiza statystyczna eksperta ds. planowania strategicznego, zebranie dane na poziomie ulic dla obszarów / podobszarów rewitalizacji; analiza wskaźników specyficznych dla strefy gospodarczej: Liczba podmiotów w systemie REGON,  Poziom aktywności gospodarczej, analizy jakościowe danych w obszarze w wyniku IDI, PAPI, CAWI i spacerów studyjnych

13

3i (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza statystyczna wskaźników, sfera środowiskowa)

Analiza statystyczna eksperta ds. planowania strategicznego, zebranie dane na poziomie ulic dla obszarów / podobszarów rewitalizacji; analiza wskaźników specyficznych dla strefy środowiskowej: Masa odebranych odpadów w podziale na jednostki terytorialne, dostęp do sieci kanalizacyjnej, sieci wodociągowej, nielegalne wysypiska odpadów, analizy jakościowe danych w obszarze w wyniku IDI, PAPI, CAWI i spacerów studyjnych

14

3j (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza statystyczna wskaźników, sfera przestrzenno-funkcjonalna)

Analiza statystyczna eksperta ds. planowania strategicznego, zebranie dane na poziomie ulic dla obszarów / podobszarów rewitalizacji; analiza wskaźników specyficznych dla strefy przestrzenno-funkcjonalnej: Liczba zabytków, ilość połączeń komunikacji publicznej, które są realizowane przez przewoźników na badanym obszarze,  analizy jakościowe danych w obszarze w wyniku IDI, PAPI, CAWI i spacerów studyjnych

15

3k (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza statystyczna wskaźników, sfera techniczna)

Analiza statystyczna eksperta ds. planowania strategicznego, zebranie dane na poziomie ulic dla obszarów / podobszarów rewitalizacji; analiza wskaźników specyficznych dla strefy technicznej: Drogi gminne i ich stan, analizy jakościowe danych w obszarze w wyniku IDI, PAPI, CAWI i spacerów studyjnych

16

3l (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Opracowanie map obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji)

Pozyskanie kopii cyfrowych mapy zasadniczej w celu podkładu mapy wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji; pozyskanie podkładu z zasobu geodezyjnego Starostowa Powiatowego; format A 0 mapy zasadniczej w skali 1: 5000 

17

3ł (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Opracowanie map obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji)

Przygotowanie podkładu do naniesienia danych dot. obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji, weryfikacja numerów działek, danych o użytkowaniu w formie opisów, tytuł załącznika z nr uchwały, marginesy, itp.

18

3m (Diagnoza społeczno-gospodarcza. Opracowanie map obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji)

Wizualizacja danych statystycznych na mapach (program QuantiumGIS lub podobny) w skali 1:5000, opracowanie map do pracy dla Zespołu ds. Rewitalizacji i JTS w postaci jpeg lub tiff; z granicami działek, wprowadzanie uwag do wyznaczonych granic obszaru

19

4a (Konsultacje społeczne. Warsztaty rewitalizacyjne)

Organizacja, nabór, umawianie uczestników warsztatów rewitalizacyjnych x3

20

4b(Konsultacje społeczne. Warsztaty rewitalizacyjne)

Wynagrodzenie moderatora warsztatów rewitalizacyjnych, x3 warsztatów, Wynagrodzenie moderatora. Zakłada się powyżej 4 godziny szkoleniowych na jeden warsztat = 4x120 zł =480 zł, dojazd do lokalizacji, opracowanie sprawozdania z warsztatów, analiza i opracowanie wniosków i rekomendacji na potrzeby LPR, 5 godzin

21

4c (Konsultacje społeczne. Badanie CAWI)

Ankieta CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) polegająca na przeprowadzeniu wywiadu przez poprzez udostępnienie uczestnikom badania kwestionariusza internetowego w celu zebrania opinii o propozycjach przedsięwzięć rewitalizacyjnych, nadawaniu wag w analizie SWOT, zgłaszaniu uwag w ramach konsultacji społecznych, przygotowanie kwestionariusza, wynajęcie platformy badawczej, nadzór nad realizacją badania, analizy wynikowe - ryczałt

22

5 (Opracowanie projektów rewitalizacyjnych i wskaźniki monitorowania efektów)

Analiza eksperta ds. planowania strategicznego (przygotowanie projekt opisy projektów rewitalizacyjnych; lista planowanych podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, wraz z ich opisami zawierającymi w odniesieniu do każdego przedsięwzięcia: nazwę i wskazanie podmiotów je realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację, szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny w odniesieniu do celów rewitalizacji, o ile dane te są możliwe do wskazani; charakterystykę pozostałych dopuszczalnych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, realizujących kierunki działań); opracowanie systemu wskaźników produktu i rezultatu

23

6 (Opracowanie analizy do LPR mechanizmy integrowania działań służących realizacji celów rewitalizacji).

Opracowanie analizy mechanizmów integrowania działań służących realizacji celów rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych. Analiza stanowiąca wsad do Programu rewitalizacji na podstawie danych diagnostycznych i zidentyfikowanych przedsięwzięć i projektów rewitalizacyjnych. Analiza obejmująca propozycje mechanizmów gwarantujących zintegrowanie działań w ujęciu przestrzennym, zintegrowanie działań w ujęciu problemowym (opracowanie diagramu analizy wielokryterialnej, tabele oceny siły powiązań przedsięwzięć rewitalizacyjnych); zintegrowanie działań w ujęciu instytucjonalno-proceduralnym; zintegrowanie działań w ujęciu źródeł finansowania - dobór źródeł finansowania przedsięwzięć i szacowanie wartości realizacji zaproponowanych projektów rewitalizacyjnych; zintegrowanie działań w ujęciu międzyokresowym - analiza wcześniejszych doświadczeń realizacji projektów 2007-2013, wnioski na potrzeby programu

24

8 (Analiza system monitorowania LPR i ewaluacja)

Analiza eksperta ds. planowania strategicznego; system monitoringu i oceny skuteczności działań i system wprowadzania modyfikacji w reakcji na zmiany w otoczeniu programu. Analiza obejmować będzie metody oraz narzędzia badania i analizowania zmian zachodzących na obszarze zdegradowanym będących wynikiem procesu rewitalizacji oraz system oceny wpływu i skuteczności prowadzonych działań na zdiagnozowane problemy; określone zostaną instytucje/podmioty i ich zadania w systemie monitorowania; zaproponowane zostaną możliwości wprowadzania w planie działań modyfikacji na podstawie rekomendacji wynikających z ewaluacji programu rewitalizacji

25

9a (Promocja. Druk plakatów informacyjnych)

format B2, jednostronne/druk: kolor. Materiały oznakowane zostaną zgodnie z wytycznymi Urzędu Marszałkowskiego oraz zawierać będą znaki graficzne Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020.

Powyższe prace powinny zostać zaplanowane w sposób gwarantujący najbardziej rzetelny sposób realizacji prac analityczno-partycypacyjnych. Ostateczna liczba poszczególnych form konsultacji oraz liczba i treść ankiet, zostanie sprecyzowana po sporządzeniu szczegółowej diagnozy obszarów rewitalizacji i dostosowana do specyfiki interesariuszy, jednakże nie będzie mniejsza niż zaplanowana powyżej.

5. METODOLOGIA Wykonawca przedstawi w ofercie Koncepcję realizacji usługi. Koncepcja powinna obejmować realizację prac diagnostycznych umożliwiających opracowanie diagnozy społeczno-gospodarczej wraz z wyznaczeniem obszarów zdegradowanych oraz obszarów rewitalizacyjnych i ich podobszarów. Wykonawca powinien przedstawić spójną koncepcję metodologiczną, zgodną z zakresem realizowanej usługi, która zapewni jak najwyższy poziom partycypacji społecznej. W Koncepcji należy opisać wszystkie wymagane metody i narzędzia pracy Wykonawcy wskazane jako minimum metodologiczne. Wykonawca zaproponuje dodatkową metodą lub narzędzie skuteczne w realizacji przedmiotu usługi wraz z uzasadnieniem.

Oferta powinna zawierać właściwy z punktu widzenia celów usługi, szczegółowy zestaw metod i narzędzi gromadzenia i analizy danych, gwarantujących otrzymanie bezstronnych i wiarygodnych wniosków. W ramach usługi powinny zostać wykorzystane przede wszystkim techniki jakościowe oraz analiza danych zastanych. Propozycja metod gromadzenia i analizy danych, ich adekwatność w stosunku do specyfiki gminy oraz przyporządkowanie metod do wskazanych celów usługi będą podlegać ocenie w procedurze wyboru ofert.

Wykonawca będzie zobowiązany do samodzielnego pozyskiwania dokumentów źródłowych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, ponosząc ich koszty. Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu wyniki badań w formie źródłowej, ze szczegółowo opisanymi poszczególnymi zmiennymi (np. pliki MS Excel).

6. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:  do 31 lipca 2017 roku.

7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

7.1.  posiadania wiedzy i doświadczenia,

7.2. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

7.3. sytuacji ekonomicznej i finansowej

Za spełniających warunki udziału w postępowaniu określonego w pkt 7.1. Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, należycie wykonali co najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu programu rewitalizacji, potwierdzone referencjami, w których użyto ilościowych (CATI lub PAPI lub CAWI) i jakościowych (IDI lub ITI lub FGI lub panel ekspertów) metod badawczych oraz przeprowadzono konsultacje społeczne, które zostały zaakceptowane i wpisane na listę programów rewitalizacji, prowadzoną przez urząd marszałkowski właściwy terytorialnie.

Za spełniających warunki udziału w postępowaniu określonego w pkt 7.2. Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że dysponują lub będą dysponować zespołem składającym się z co najmniej 4 osób, w tym Kierownika zespołu, eksperta ds. partycypacji i eksperta ds. planowania strategicznego, eksperta ds. urbanizacji. Wymagania wobec osoby pełniącej funkcję:

¾    Kierownika zespołu, który w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie koordynował realizację co najmniej 2 badań mających na celu przeprowadzenie diagnozy problemów społecznych; ponadto posiadającego doświadczenie w realizacji minimum 4 badań ewaluacyjnych mających na celu przeprowadzenie diagnozy w obszarze gospodarczym. Niniejsze badania powinny być realizowane na potrzeby opracowania dokumentów strategicznych i zostać zrealizowane na próbach zgodnych z metodologią realizacji badań społecznych.

 

¾    Eksperta ds. partycypacji, który w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie brał udział w co najmniej 3 projektach badawczych, w których był odpowiedzialny za badania ilościowe z udziałem mieszkańców i organizacji pozarządowych oraz posiada doświadczenie w prowadzeniu konsultacji społecznych (realizacja warsztatów, panelów ekspertów, itp.). Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z obszaru niezbędnego do realizacji procesów partycypacyjnych, m.in. z rewitalizacji społecznej oraz doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu włączania mieszkańców w proces zmiany społecznej.

 

¾    Eksperta ds. planowania strategicznego, który w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert opracował minimum 2 dokumenty strategiczne na poziomie gmin tożsamych pod względem ilości mieszkańców do Gminy Nowogród. Ponadto ekspert  legitymuje się wykształceniem co najmniej wyższym magisterskim prawniczym lub ekonomicznych lub administracyjnym oraz bardzo dobrą znajomość zagadnień związanych z Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020  oraz Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

 

¾    Ekspert ds. urbanizacji, który uczestniczył w przygotowywaniu opracowań urbanistycznych (Studia Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego lub Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego), które w okresie ostatnich 3 lat wykonał lub współpracował przy wykonaniu, co najmniej jednego w/w opracowania dla obszaru gmin tożsamych pod względem ilości mieszkańców do Gminy Nowogród.

Za spełniających warunki udziału w postępowaniu określonego w pkt 7.3. Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Weryfikacja spełnienia tego warunku dokonywana będzie w oparciu o załączone oświadczenie.

Zamawiający żąda, aby Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w pkt 7.

Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

8. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY: Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów przyznaną przez komisję wg wzoru:

 

Cena brutto

50%

Koncepcja realizacji usługi

40%

Identyfikacja ryzyk realizacji usługi oraz określenie sposobów ich minimalizowania

10%

Każda z ofert będzie oceniana wg powyższych kryteriów zgodnie z poniższym wzorem

P = PC + PKB + PIR

gdzie:

P – łączna ilość punktów

PC – ilość punktów w kryterium „Cena brutto”

PKB – ilość punktów w kryterium „Koncepcja realizacji usługi”

PIR – ilość punktów w kryterium „Identyfikacja ryzyk realizacji usługi oraz określenie sposobów ich minimalizowania”

8.1. Kryterium „Cena brutto” – 50 % (max. 50 pkt)

Ocena ofert dokonywana będzie w kryterium cena brutto za realizację całego zamówienia – według następującego wzoru:

najniższa cena brutto wskazana w ofercie

PC = _________________________________________________________ x 100 x 50 %

cena brutto wskazana w ofercie badanej

Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.

8.2. Kryterium „Koncepcja realizacji usługi” - 40% (max. 40 pkt)

Ocenie będzie podlegał całościowy pomysł Wykonawcy na realizację koncepcji badania, która umożliwi opracowanie diagnozy społeczno-gospodarczej oraz wyznaczeniu na tej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji, opracowanie map zawierających wskazanie granic obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie projektu Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata 2017-2026. Poszczególne elementy opisu koncepcji badania oceniane będą w następujący sposób:

Za minimalne przedstawienie koncepcji w odniesieniu do elementów określonych w pkt 4 Wykonawca otrzyma 0 pkt.

W ramach kryterium ocenie podlegały będą następujące elementy:

1) spójność i trafność koncepcji badania w stosunku do przedmiotu zamówienia (1-20 pkt.), w tym trafność koncepcji badawczej oraz jasność i spójność logiczna zaproponowanej koncepcji badania (1-10 pkt.) oraz zakres i trafność doboru źródeł danych do badania (1-10 pkt.).

2) trafność i spójność proponowanej metodologii badania i podejścia metodologicznego, w tym proponowanych technik badawczych w stosunku do przedmiotu badania rozumiana jako trafna i uzasadniona metodologia badawcza (1-10 pkt.).

3) trafność, wielkość i sposób doboru próby oraz uzasadnione zastosowanie odpowiedniej próby badawczej, odpowiadającej przedmiotowi i dopasowanie do niej podmiotów badania (1-10 pkt.).

W tym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 40 pkt.

8.3. Kryterium „Identyfikacja ryzyk realizacji usługi oraz określenie sposobów ich minimalizowania”  -10 % (max. 10 pkt)

Ocenie podlegać będzie zidentyfikowanie potencjalnych obszarów ryzyka, mogących wystąpić w trakcie realizacji badania i opracowania programu rewitalizacji, mogących mieć wpływ na zrealizowanie zadania w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie oraz zaproponowanie środków je minimalizujących, przyznawanych w następujący sposób: 0 pkt. – za brak zdefiniowania obszarów ryzyka lub gdy wskazany obszar ryzyka i środki go minimalizujące zostaną ocenione jako nieużyteczne, 1 pkt. – za każdy zdefiniowany, zgodny z celem i zakresem badania i realizacji przedmiotu zamówienia, obszar ryzyka, 1 pkt. – za podanie co najmniej jednego środka minimalizującego wskazany obszar ryzyka, który zostanie oceniony jako użyteczny.

Przy ocenie Zamawiający weźmie pod uwagę pierwsze 5 wymienionych w ofercie obszarów ryzyka i środków je minimalizujących. Spośród nich przy ocenie brane będą pod uwagę tylko te obszary ryzyka i środki je minimalizujące, które odnoszą się do celu i zakresu zamówienia.

W tym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 10 pkt.

Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.

9. W OFERCIE NALEŻY: podać cenę netto i brutto z uwzględnieniem kosztów dostawy dokumentów do siedziby Zamawiającego. Do oferty sporządzonej wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania, należy dołączyć:

1)      opis Koncepcji realizacji usługi w szczegółowy sposób odwołujący się do zakresu usługi oraz obejmujący harmonogram planowanych zadań i czynności niezbędnych dla prawidłowego i terminowego wykonania umowy wraz z opisem metodologii realizacji usługi oraz identyfikacją obszarów ryzyka i wskazaniem sposobów ich minimalizowania;

2)      wykaz zrealizowanych usług z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 2 do zapytania);

3)      dokumenty poświadczające należyte wykonanie ww. usług (referencje, zaświadczenia, opinie, listy intencyjne, rekomendacje);

4)      wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi (załącznik nr 3 do zapytania).

10. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY: Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej w oparciu o wzór formularza oferty, stanowiący  Załącznik Nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, osobę/y reprezentującą/e Wykonawcę zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze, osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy albo osobę/y działającą/e na podstawie pełnomocnictwa. Wszystkie kartki ponumerować i spiąć/zszyć/zbindować.

Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę w toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 

W przypadku nieprawidłowego zaadresowania lub zamknięcia koperty/opakowania Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki i jej przedterminowe otwarcie. Zamawiający niezwłocznie zwróci oferty, które zostaną  złożone po terminie.

Oferty należy złożyć do dnia 18 kwietnia 2017 roku do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Nowogrodzie, ul. Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród z opisem:

Oferta na realizację usługi polegającej na przeprowadzeniu diagnozy społeczno-gospodarczej oraz wyznaczeniu na tej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie projektu Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata 2017-2026.

 

11. TERMIN I MIEJSCE OTWARCIA OFERT:

Zamawiający otworzy koperty z ofertami w sposób jawny w tym samym dniu (określonym powyżej) - o godz. 10:10 w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Nowogrodzie, ul. Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny. Protokół z otwarcia ofert  jest jawny.

 

12. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ: Termin związania ofertą upływa po 30 dniach od daty terminu składania ofert bądź po podpisaniu umowy. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

Zamawiający informuje, że niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego ani nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych i z uwagi na wartość przedmiotu zamówienia poniżej 30.000 euro i tym samym postępowanie dla którego wystąpiono z zapytaniem ofertowym może pozostać bez wyłonienia wykonawcy, jak również na zamawiającym nie spoczywa obowiązek informowania Wykonawcy o jego wyniku.

 

Uwaga:

  1. Na podstawie niniejszego zapytania ofertowego Zamawiający może zawrzeć umowę tylko do kwoty 30 000 Euro. 

 

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia  zapytania ofertowego na każdym etapie postępowania.

 

  1. Integralną częścią zapytania ofertowego stanowią załączniki:

 

Załącznik nr 1 - Oferta na realizację usługi polegającej na przeprowadzeniu diagnozy społeczno-gospodarczej oraz wyznaczeniu na tej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie projektu Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata 2017-2026,

Załącznik nr 2 - wykaz zrealizowanych usług z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców,

 

Załącznik nr 3 - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi.

13. WARUNKI DOTYCZĄCE DOKONYWANIA ZMIAN UMOWY

Przewiduje się możliwość zmiany umowy, zgodnie z warunkami zawartymi w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych  (Dz.U. 2015, 2164).

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Nowogrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Palka

Wprowadzający: Grzegorz Palka

Data modyfikacji: 2017-04-10

Opublikował: Grzegorz Palka

Data publikacji: 2017-04-10