Zaproszenie do złożenia oferty na realizację usługi
Nowogród,
dnia 10 kwietnia 2017 r.
Zaproszenie
do złożenia oferty na realizację usługi
Opracowanie diagnozy społeczno-gospodarczej oraz
wyznaczenie na tej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji,
opracowanie map zawierających wskazanie granic obszaru zdegradowanego i obszaru
rewitalizacji oraz przygotowanie projektu Lokalnego Programu Rewitalizacji
Gminy Nowogród na lata 2017-2026
Rodzaj zamówienia: – usługa.
Na podstawie art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia
2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) oraz regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza
wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro (Zarządzenie 18/17
Burmistrza Nowogrodu z dnia 14.03.2017 r.)
zapraszamy w trybie zapytania ofertowego do złożenia oferty na wykonanie usługi
według następującej specyfikacji
1. ZAMAWIAJĄCY: Gmina Nowogród, ul. Łomżyńska 41,
18-414 Nowogród
2. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego ze
względu na wartość zamówienia która nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30.000 euro.
3. PRZEDMIOT USŁUGI: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. „Opracowanie diagnozy społeczno-gospodarczej
oraz wyznaczenie na tej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru
rewitalizacji, opracowanie map zawierających wskazanie granic obszaru
zdegradowanego i obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie projektu Lokalnego
Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata 2017-2026”, zgodnie z wszelkimi
wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie przy zachowaniu zgodności z
wytycznymi i przepisami obowiązującymi na szczeblu krajowym i regionalnym m.in,
Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w
programach operacyjnych na lata 2014-2020 Ministra Rozwoju z dnia 2
sierpnia 2016 r. wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na
środowisko – w tym prognozy oddziaływania na środowisko jako element warunkowy,
uzależniony od stwierdzenia przez stosowne organy o konieczności jej
sporządzenia.
Przedmiot zamówienia związany jest z realizacją
projektu pn. „Kompleksowa rewitalizacja
obszarów zdegradowanych jako czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego gminy
Nowogród”. Projekt został dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego
Pomoc Techniczna 2014-2020, zatwierdzonego decyzją wykonawczą Komisji
Europejskiej z dnia 9 grudnia 2014 roku nr C(2014) 9550, przyjmującą niektóre
elementy programu operacyjnego „Pomoc Techniczna 2014-
Program rewitalizacji obejmować ma następujące
elementy:
a) opis
powiązań programu z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy;
b) diagnozę
czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę i charakter potrzeb
rewitalizacyjnych;
c) zasięgi
przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji na mapach zawierających wskazanie
granic obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na mapie w skali co
najmniej 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w
przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu
ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z
2015 r. poz. 520, z późn. zm.), tj. określenie, w oparciu o inne dokumenty
strategiczne miasta i gminy lub diagnozę i identyfikację potrzeb
rewitalizacyjnych, terytorium/terytoriów najbardziej wymagających wsparcia;
d) wizję
stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji);
e) cele
rewitalizacji oraz odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom rewitalizacyjnym
kierunki działań mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych
zjawisk;
f) listę
planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych wraz z
ich opisami zawierającymi, w odniesieniu do każdego projektu/przedsięwzięcia
rewitalizacyjnego, co najmniej: nazwę i wskazanie podmiotów go realizujących,
zakres realizowanych zadań, lokalizację (miejsce przeprowadzenia danego
projektu), szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny
i zmierzenia w odniesieniu do celów rewitalizacji;
g) charakterystykę
pozostałych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych realizujących kierunki
działań, mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk
powodujących sytuację kryzysową;
h) mechanizmy
zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami lub
przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów
i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji;
i) indykatywne
ramy finansowe w odniesieniu do przedsięwzięć, o których mowa w lit. f oraz g,
z indykatywnymi wielkościami środków finansowych z różnych źródeł także spoza
funduszy polityki spójności na lata 2014-2020 – publiczne i prywatne środki
krajowe w celu realizacji zasady dodatkowości środków UE);
j) mechanizmy
włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na
terenie miasta i gminy w proces rewitalizacji;
k) system
realizacji (wdrażania) programu rewitalizacji;
l) system
monitoringu i oceny skuteczności działań i system wprowadzania modyfikacji w
reakcji na zmiany w otoczeniu programu.
Przedmiot usługi obejmuje trzy etapy:
1) opracowanie diagnozy społeczno - gospodarczej
oraz wyznaczenie na jej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji
na potrzeby opracowania Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata
2017-2026
2) opracowanie map zawierających wskazanie granic
obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na mapie w skali co najmniej 1:5000,
sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku
– z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja
1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r. poz. 520, z późn.
zm.)
3) opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji
Gminy Nowogród na lata 2017-2026
Płatność z tytułu realizacji usługi będzie
dokonywana w częściach, odpowiadających poszczególnym etapom realizacji usługi.
Kod CPV - 73220000-4. Usługi w zakresie badań i
rozwoju.
4. ZAKRES REALIZACJI USŁUGI OBEJMUJE:
Na przedmiot usługi składa się następujący zakres
rzeczowy obejmujący w szczególności:
Lp. |
Nazwa
działania |
Nazwa
i opis wydatku |
1 |
2a (Szkolenia
dla Zespołu ds. rewitalizacji i pracowników jst. Realizacja) |
Szkolenia
stacjonarne odbywać się będą na każdym z etapów pracy nad LPR. Podstawą pracy
szkoleniowej będą materiał opracowany przez Zespół ds. rewitalizacji. Podczas
szkolenia nastąpi weryfikacja opracowanych przed spotkaniem materiałów
odnoszących się do LPR. Planuje się organizację co najmniej 5 szkoleń na
każdym z posiedzeń Zespołu ds. rewitalizacji. Zakłada się 8 godzin
szkoleniowych na jedno szkolenie. |
2 |
2b
(Szkolenia dla Zespołu ds. rewitalizacji i pracowników jst. Dojazd Trenera) |
Koszt
dojazdu Trenera na szkolenia, 5 szkoleń |
3 |
2c
(Szkolenia dla Zespołu ds. rewitalizacji i pracowników jst. Materiały
szkoleniowe) |
Materiały
szkoleniowe (dydaktyczne) Zakłada się przygotowanie kompletu materiałów
szkoleniowych dla 6 członków Zespołu ds. rewitalizacji (OPS, OSiK, Biblioteka). Materiały dydaktyczne obejmować będą
materiały dla uczestników szkolenia;
materiały dla prowadzącego szkolenie; materiały samokształceniowe.
Zakłada się organizację co najmniej 5 szkoleń. |
4 |
2d
(Szkolenia dla Zespołu ds. rewitalizacji i pracowników jst. Sala szkoleniowa) |
Wynajem
Sali na posiedzenie Zespołu ds. rewitalizacji wraz z poczęstunkiem oraz
kompleksowym zorganizowaniem wyposażenia w sprzęt (flipchart, rzutnik,
pisaki, tablica). Zakłada się 5 szkoleń (SM, Dom Kultury, Szkoła) podczas
pracy Zespołu ds. rewitalizacji w terenie |
5 |
3a
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza danych zastanych desk research) |
Analiza
dokumentów strategicznych (Studium, MPZP, Strategia rozwiązywania problemów
społecznych), analiza ekspercka w celu opracowania opisu powiązań |
6 |
3b
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza eskpercka) |
Analiza
ekspercka, eksperta ds. planowania
strategicznego: analiza potencjałów i barier rewitalizacji; identyfikacja
rozmieszczenia i koncentracji
problemów technicznych i przestrzennych, analiza dokumentacji
zdjęciowej opracowanej w wyniku spacerów studyjnych; analiza SWOT |
7 |
3c
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Spacery studyjne) |
Realizacja
spacerów studyjnych w celu proces poznania obszarów „w rzeczywistości”,
pozyskanie dokumentacji zdjęciowej budynków i obiektów |
8 |
3d (Diagnoza
społeczno-gospodarcza. Badanie kwestionariuszowe PAPI) |
Opracowanie
scenariusza badania PAPI, Kontrola realizacji ankiet, sortowanie danych,
analizy wynikowe |
9 |
3e
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Badanie kwestionariuszowe PAPI) |
Badania
z mieszkańcami PAPI (Paper & Pen Personal Interview). Realizacja badania
na próbie 100 mieszkańców |
10 |
3f
(Diagnoza społeczno-gospodarcza.Wywiady pogłębione
IDI). |
Opracowanie
scenariusza, umawianie i realizacja IDI x5 z przedstawicielami gminy i miejskimi
NGO’s, przeprowadzenie wywiadów nieustrukturyzowanych, których celem jest
zdobycie wiedzy w zakresie opinii, poglądów osób decyzyjnych w gminie pod
względem realizacji priorytetów i celów oraz działań programu rewitalizacji |
11 |
3g
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza statystyczna wskaźników, sfera
społeczna) |
Analiza
statystyczna eksperta ds. planowania strategicznego, zebranie dane na
poziomie dla miejscowości obszarów / podobszarów rewitalizacji; analiza
wskaźników specyficznych dla strefy społecznej: Ubóstwo Liczba osób
korzystających z zasiłków OPS, Alkoholizm Liczba osób z problemem alkoholowym
korzystająca z działalności GKPA,
Przemoc Liczba założonych niebieskich kart, Niepełnosprawność Liczba
osób niepełnosprawnych korzystających ze świadczeń OPS Liczba osób
pobierających zasiłek pielęgnacyjny, Bezrobocie Liczba zarejestrowanych bezrobotnych,
analizy jakościowe danych w obszarze w wyniku IDI, PAPI, CAWI i spacerów
studyjnych, opracowanie zbiorczego Index of Multiple Deprivation dla
wskaźników sfery społecznej |
12 |
3h
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza statystyczna wskaźników, sfera
gospodarcza) |
Analiza
statystyczna eksperta ds. planowania strategicznego, zebranie dane na poziomie
ulic dla obszarów / podobszarów rewitalizacji; analiza wskaźników
specyficznych dla strefy gospodarczej: Liczba podmiotów w systemie
REGON, Poziom aktywności gospodarczej,
analizy jakościowe danych w obszarze w wyniku IDI, PAPI, CAWI i spacerów studyjnych
|
13 |
3i
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza statystyczna wskaźników, sfera
środowiskowa) |
Analiza
statystyczna eksperta ds. planowania strategicznego, zebranie dane na
poziomie ulic dla obszarów / podobszarów rewitalizacji; analiza wskaźników
specyficznych dla strefy środowiskowej: Masa odebranych odpadów w podziale na
jednostki terytorialne, dostęp do sieci kanalizacyjnej, sieci wodociągowej,
nielegalne wysypiska odpadów, analizy jakościowe danych w obszarze w wyniku
IDI, PAPI, CAWI i spacerów studyjnych |
14 |
3j
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza statystyczna wskaźników, sfera
przestrzenno-funkcjonalna) |
Analiza
statystyczna eksperta ds. planowania strategicznego, zebranie dane na
poziomie ulic dla obszarów / podobszarów rewitalizacji; analiza wskaźników
specyficznych dla strefy przestrzenno-funkcjonalnej: Liczba zabytków, ilość
połączeń komunikacji publicznej, które są realizowane przez przewoźników na
badanym obszarze, analizy jakościowe
danych w obszarze w wyniku IDI, PAPI, CAWI i spacerów studyjnych |
15 |
3k
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Analiza statystyczna wskaźników, sfera
techniczna) |
Analiza
statystyczna eksperta ds. planowania strategicznego, zebranie dane na poziomie
ulic dla obszarów / podobszarów rewitalizacji; analiza wskaźników
specyficznych dla strefy technicznej: Drogi gminne i ich stan, analizy
jakościowe danych w obszarze w wyniku IDI, PAPI, CAWI i spacerów studyjnych |
16 |
3l
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Opracowanie map obszaru zdegradowanego i
obszaru rewitalizacji) |
Pozyskanie
kopii cyfrowych mapy zasadniczej w celu podkładu mapy wyznaczenia obszaru
zdegradowanego i obszaru rewitalizacji; pozyskanie podkładu z zasobu
geodezyjnego Starostowa Powiatowego; format A 0 mapy zasadniczej w skali 1:
5000 |
17 |
3ł
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Opracowanie map obszaru zdegradowanego i
obszaru rewitalizacji) |
Przygotowanie
podkładu do naniesienia danych dot. obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji,
weryfikacja numerów działek, danych o użytkowaniu w formie opisów, tytuł
załącznika z nr uchwały, marginesy, itp. |
18 |
3m
(Diagnoza społeczno-gospodarcza. Opracowanie map obszaru zdegradowanego i
obszaru rewitalizacji) |
Wizualizacja
danych statystycznych na mapach (program QuantiumGIS
lub podobny) w skali 1:5000, opracowanie map do pracy dla Zespołu ds.
Rewitalizacji i JTS w postaci jpeg lub tiff; z granicami działek, wprowadzanie uwag do
wyznaczonych granic obszaru |
19 |
4a (Konsultacje
społeczne. Warsztaty rewitalizacyjne) |
Organizacja,
nabór, umawianie uczestników warsztatów rewitalizacyjnych x3 |
20 |
4b(Konsultacje
społeczne. Warsztaty rewitalizacyjne) |
Wynagrodzenie
moderatora warsztatów rewitalizacyjnych, x3 warsztatów, Wynagrodzenie
moderatora. Zakłada się powyżej 4 godziny szkoleniowych na jeden warsztat =
4x120 zł =480 zł, dojazd do lokalizacji, opracowanie sprawozdania z
warsztatów, analiza i opracowanie wniosków i rekomendacji na potrzeby LPR, 5
godzin |
21 |
4c
(Konsultacje społeczne. Badanie CAWI) |
Ankieta
CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) polegająca na przeprowadzeniu
wywiadu przez poprzez udostępnienie uczestnikom badania kwestionariusza internetowego
w celu zebrania opinii o propozycjach przedsięwzięć rewitalizacyjnych,
nadawaniu wag w analizie SWOT, zgłaszaniu uwag w ramach konsultacji
społecznych, przygotowanie kwestionariusza, wynajęcie platformy badawczej,
nadzór nad realizacją badania, analizy wynikowe - ryczałt |
22 |
5
(Opracowanie projektów rewitalizacyjnych i wskaźniki monitorowania efektów) |
Analiza
eksperta ds. planowania strategicznego (przygotowanie projekt opisy projektów
rewitalizacyjnych; lista planowanych podstawowych przedsięwzięć
rewitalizacyjnych, wraz z ich opisami zawierającymi w odniesieniu do każdego
przedsięwzięcia: nazwę i wskazanie podmiotów je realizujących, zakres
realizowanych zadań, lokalizację, szacowaną wartość, prognozowane rezultaty
wraz ze sposobem ich oceny w odniesieniu do celów rewitalizacji, o ile dane
te są możliwe do wskazani; charakterystykę pozostałych dopuszczalnych
przedsięwzięć rewitalizacyjnych, realizujących kierunki działań); opracowanie
systemu wskaźników produktu i rezultatu |
23 |
6 (Opracowanie
analizy do LPR mechanizmy integrowania działań służących realizacji celów
rewitalizacji). |
Opracowanie
analizy mechanizmów integrowania działań służących realizacji celów
rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub
ograniczeniu negatywnych zjawisk oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych.
Analiza stanowiąca wsad do Programu rewitalizacji na podstawie danych
diagnostycznych i zidentyfikowanych przedsięwzięć i projektów
rewitalizacyjnych. Analiza obejmująca propozycje mechanizmów gwarantujących
zintegrowanie działań w ujęciu przestrzennym, zintegrowanie działań w ujęciu
problemowym (opracowanie diagramu analizy wielokryterialnej, tabele oceny
siły powiązań przedsięwzięć rewitalizacyjnych); zintegrowanie działań w ujęciu
instytucjonalno-proceduralnym; zintegrowanie działań w ujęciu źródeł
finansowania - dobór źródeł finansowania przedsięwzięć i szacowanie wartości
realizacji zaproponowanych projektów rewitalizacyjnych; zintegrowanie działań
w ujęciu międzyokresowym - analiza wcześniejszych doświadczeń realizacji
projektów 2007-2013, wnioski na potrzeby programu |
24 |
8
(Analiza system monitorowania LPR i ewaluacja) |
Analiza
eksperta ds. planowania strategicznego; system monitoringu i oceny skuteczności
działań i system wprowadzania modyfikacji w reakcji na zmiany w otoczeniu
programu. Analiza obejmować będzie metody oraz narzędzia badania i
analizowania zmian zachodzących na obszarze zdegradowanym będących wynikiem
procesu rewitalizacji oraz system oceny wpływu i skuteczności prowadzonych
działań na zdiagnozowane problemy; określone zostaną instytucje/podmioty i
ich zadania w systemie monitorowania; zaproponowane zostaną możliwości
wprowadzania w planie działań modyfikacji na podstawie rekomendacji
wynikających z ewaluacji programu rewitalizacji |
25 |
9a
(Promocja. Druk plakatów informacyjnych) |
format
B2, jednostronne/druk: kolor. Materiały oznakowane zostaną zgodnie z
wytycznymi Urzędu Marszałkowskiego oraz zawierać będą znaki graficzne Programu
Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020. |
Powyższe
prace powinny zostać zaplanowane w sposób gwarantujący najbardziej rzetelny
sposób realizacji prac analityczno-partycypacyjnych. Ostateczna liczba
poszczególnych form konsultacji oraz liczba i treść ankiet, zostanie
sprecyzowana po sporządzeniu szczegółowej diagnozy obszarów rewitalizacji i
dostosowana do specyfiki interesariuszy, jednakże nie będzie mniejsza niż
zaplanowana powyżej.
5. METODOLOGIA Wykonawca przedstawi w ofercie Koncepcję realizacji usługi. Koncepcja
powinna obejmować realizację prac diagnostycznych umożliwiających opracowanie
diagnozy społeczno-gospodarczej wraz z wyznaczeniem obszarów zdegradowanych
oraz obszarów rewitalizacyjnych i ich podobszarów. Wykonawca powinien
przedstawić spójną koncepcję metodologiczną, zgodną z zakresem realizowanej
usługi, która zapewni jak najwyższy poziom partycypacji społecznej. W Koncepcji
należy opisać wszystkie wymagane metody i narzędzia pracy Wykonawcy wskazane
jako minimum metodologiczne. Wykonawca
zaproponuje dodatkową metodą lub narzędzie skuteczne w realizacji przedmiotu
usługi wraz z uzasadnieniem.
Oferta powinna zawierać właściwy z punktu widzenia
celów usługi, szczegółowy zestaw metod i narzędzi gromadzenia i analizy danych,
gwarantujących otrzymanie bezstronnych i wiarygodnych wniosków. W ramach usługi
powinny zostać wykorzystane przede wszystkim techniki jakościowe oraz analiza
danych zastanych. Propozycja metod gromadzenia i analizy danych, ich
adekwatność w stosunku do specyfiki gminy oraz przyporządkowanie metod do
wskazanych celów usługi będą podlegać ocenie w procedurze wyboru ofert.
Wykonawca będzie zobowiązany do samodzielnego
pozyskiwania dokumentów źródłowych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia,
ponosząc ich koszty. Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu wyniki badań w
formie źródłowej, ze szczegółowo opisanymi poszczególnymi zmiennymi (np. pliki
MS Excel).
6. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
do 31 lipca 2017 roku.
7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają
warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
7.1.
posiadania wiedzy i doświadczenia,
7.2. dysponowania odpowiednim potencjałem
technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
7.3. sytuacji ekonomicznej i finansowej
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu
określonego w pkt 7.1. Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, należycie wykonali co
najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu programu rewitalizacji,
potwierdzone referencjami, w których użyto ilościowych (CATI lub PAPI lub CAWI)
i jakościowych (IDI lub ITI lub FGI lub panel ekspertów) metod badawczych oraz
przeprowadzono konsultacje społeczne,
które zostały zaakceptowane i wpisane na listę programów rewitalizacji,
prowadzoną przez urząd marszałkowski właściwy terytorialnie.
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu
określonego w pkt 7.2. Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że dysponują
lub będą dysponować zespołem składającym się z co najmniej 4 osób, w tym
Kierownika zespołu, eksperta ds. partycypacji i eksperta ds. planowania
strategicznego, eksperta ds. urbanizacji. Wymagania wobec osoby pełniącej
funkcję:
¾
Kierownika
zespołu, który w okresie ostatnich trzech lat przed
terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
w tym okresie koordynował realizację co najmniej 2 badań mających na celu
przeprowadzenie diagnozy problemów społecznych; ponadto posiadającego
doświadczenie w realizacji minimum 4 badań ewaluacyjnych mających na celu
przeprowadzenie diagnozy w obszarze gospodarczym. Niniejsze badania powinny być
realizowane na potrzeby opracowania dokumentów strategicznych i zostać
zrealizowane na próbach zgodnych z metodologią realizacji badań społecznych.
¾ Eksperta ds. partycypacji,
który w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie brał udział w co
najmniej 3 projektach badawczych, w których był odpowiedzialny za badania
ilościowe z udziałem mieszkańców i organizacji pozarządowych oraz posiada doświadczenie w prowadzeniu konsultacji społecznych
(realizacja warsztatów, panelów ekspertów, itp.). Posiada doświadczenie w
prowadzeniu szkoleń z obszaru niezbędnego do realizacji procesów
partycypacyjnych, m.in. z rewitalizacji społecznej oraz doświadczenie w
prowadzeniu szkoleń z zakresu włączania mieszkańców w proces zmiany społecznej.
¾
Eksperta
ds. planowania strategicznego, który w okresie ostatnich trzech lat przed terminem
składania ofert opracował minimum 2 dokumenty strategiczne na poziomie gmin tożsamych pod względem ilości mieszkańców do Gminy
Nowogród. Ponadto ekspert legitymuje się
wykształceniem co najmniej wyższym magisterskim prawniczym lub ekonomicznych
lub administracyjnym oraz bardzo dobrą znajomość zagadnień związanych z Regionalnym
Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 oraz Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na
lata 2014-2020.
¾
Ekspert
ds. urbanizacji, który uczestniczył w przygotowywaniu opracowań urbanistycznych (Studia Uwarunkowań i
Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego lub Miejscowe Plany Zagospodarowania
Przestrzennego), które w okresie ostatnich 3 lat wykonał lub współpracował przy
wykonaniu, co najmniej jednego w/w opracowania dla obszaru gmin tożsamych pod
względem ilości mieszkańców do Gminy Nowogród.
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu
określonego w pkt 7.3. Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których
spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Weryfikacja
spełnienia tego warunku dokonywana będzie w oparciu o załączone oświadczenie.
Zamawiający żąda, aby Wykonawca wykazał, nie
później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w pkt
7.
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę,
który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony
poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku
zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie
wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych
środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania Wykonawcy, który
udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które
mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w
przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków
zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.
8. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE
OFERTY: Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w
oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie. Za najkorzystniejszą zostanie
uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów przyznaną przez komisję wg
wzoru:
Cena brutto |
50% |
Koncepcja realizacji usługi |
40% |
Identyfikacja
ryzyk realizacji usługi oraz określenie sposobów ich minimalizowania |
10% |
Każda z ofert będzie oceniana wg powyższych
kryteriów zgodnie z poniższym wzorem
P = PC + PKB + PIR
gdzie:
P – łączna ilość punktów
PC – ilość punktów w kryterium „Cena brutto”
PKB – ilość punktów w kryterium „Koncepcja realizacji usługi”
PIR – ilość punktów w kryterium „Identyfikacja ryzyk realizacji usługi oraz
określenie sposobów ich minimalizowania”
8.1. Kryterium „Cena
brutto” – 50 % (max. 50 pkt)
Ocena ofert dokonywana
będzie w kryterium cena brutto za realizację całego zamówienia – według
następującego wzoru:
najniższa
cena brutto wskazana w ofercie
PC = _________________________________________________________ x 100 x 50 %
cena brutto wskazana w
ofercie badanej
Końcowy wynik powyższego
działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
8.2. Kryterium „Koncepcja realizacji usługi” - 40%
(max. 40 pkt)
Ocenie będzie podlegał całościowy pomysł Wykonawcy
na realizację koncepcji badania, która umożliwi opracowanie diagnozy społeczno-gospodarczej
oraz wyznaczeniu na tej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru
rewitalizacji, opracowanie map zawierających wskazanie granic obszaru
zdegradowanego i obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie projektu Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy
Nowogród na lata 2017-2026.
Poszczególne elementy opisu koncepcji badania oceniane będą w
następujący sposób:
Za minimalne przedstawienie koncepcji w odniesieniu
do elementów określonych w pkt 4 Wykonawca otrzyma 0 pkt.
W ramach kryterium ocenie podlegały będą
następujące elementy:
1) spójność i trafność koncepcji badania w stosunku
do przedmiotu zamówienia (1-20 pkt.), w tym trafność koncepcji badawczej oraz
jasność i spójność logiczna zaproponowanej koncepcji badania (1-10 pkt.) oraz
zakres i trafność doboru źródeł danych do badania (1-10 pkt.).
2) trafność i spójność proponowanej metodologii
badania i podejścia metodologicznego, w tym proponowanych technik badawczych w
stosunku do przedmiotu badania rozumiana jako trafna i uzasadniona metodologia
badawcza (1-10 pkt.).
3) trafność, wielkość i sposób doboru próby oraz
uzasadnione zastosowanie odpowiedniej próby badawczej, odpowiadającej
przedmiotowi i dopasowanie do niej podmiotów badania (1-10 pkt.).
W tym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 40 pkt.
8.3. Kryterium „Identyfikacja ryzyk realizacji
usługi oraz określenie sposobów ich minimalizowania” -10 % (max. 10 pkt)
Ocenie podlegać będzie zidentyfikowanie
potencjalnych obszarów ryzyka, mogących wystąpić w trakcie realizacji badania i
opracowania programu rewitalizacji, mogących mieć wpływ na zrealizowanie
zadania w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie oraz zaproponowanie środków
je minimalizujących, przyznawanych w następujący sposób: 0 pkt. – za brak
zdefiniowania obszarów ryzyka lub gdy wskazany obszar ryzyka i środki go
minimalizujące zostaną ocenione jako nieużyteczne, 1 pkt. – za każdy
zdefiniowany, zgodny z celem i zakresem badania i realizacji przedmiotu
zamówienia, obszar ryzyka, 1 pkt. – za podanie co najmniej jednego środka
minimalizującego wskazany obszar ryzyka, który zostanie oceniony jako
użyteczny.
Przy ocenie Zamawiający weźmie pod uwagę pierwsze 5
wymienionych w ofercie obszarów ryzyka i środków je minimalizujących. Spośród
nich przy ocenie brane będą pod uwagę tylko te obszary ryzyka i środki je
minimalizujące, które odnoszą się do celu i zakresu zamówienia.
W tym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 10 pkt.
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do
powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od
towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do
przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek
rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
9. W OFERCIE NALEŻY: podać cenę netto i brutto z uwzględnieniem kosztów
dostawy dokumentów do siedziby Zamawiającego. Do oferty sporządzonej wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania, należy dołączyć:
1) opis
Koncepcji realizacji usługi w szczegółowy sposób odwołujący się do zakresu usługi
oraz obejmujący harmonogram planowanych zadań i czynności niezbędnych dla
prawidłowego i terminowego wykonania umowy wraz z opisem metodologii realizacji
usługi oraz identyfikacją obszarów ryzyka i wskazaniem sposobów ich
minimalizowania;
2) wykaz
zrealizowanych usług z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców
(załącznik nr 2 do zapytania);
3) dokumenty
poświadczające należyte wykonanie ww. usług (referencje, zaświadczenia, opinie,
listy intencyjne, rekomendacje);
4) wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usługi (załącznik nr 3 do zapytania).
10. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY: Ofertę składa się, pod
rygorem nieważności, w formie pisemnej w oparciu o wzór formularza oferty, stanowiący Załącznik Nr 1 do niniejszego zapytania
ofertowego. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, osobę/y reprezentującą/e
Wykonawcę zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze,
osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy albo osobę/y działającą/e
na podstawie pełnomocnictwa. Wszystkie kartki ponumerować i
spiąć/zszyć/zbindować.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją
ofertę w toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów
wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
W przypadku nieprawidłowego zaadresowania lub
zamknięcia koperty/opakowania Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe
skierowanie przesyłki i jej przedterminowe otwarcie. Zamawiający niezwłocznie
zwróci oferty, które zostaną złożone po
terminie.
Oferty
należy złożyć do dnia 18 kwietnia 2017 roku do godz. 10:00 w siedzibie
Zamawiającego: Urząd Miejski w Nowogrodzie, ul. Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród z
opisem:
Oferta na realizację
usługi polegającej na przeprowadzeniu diagnozy społeczno-gospodarczej oraz
wyznaczeniu na tej podstawie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji oraz
przygotowanie projektu Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata
2017-2026.
11. TERMIN I MIEJSCE OTWARCIA OFERT:
Zamawiający otworzy
koperty z ofertami w sposób jawny w tym samym dniu (określonym powyżej) - o
godz. 10:10 w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Nowogrodzie, ul.
Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród. Podczas
otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także
informacje dotyczące ceny. Protokół z otwarcia ofert jest jawny.
12. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ: Termin związania ofertą upływa po 30 dniach od daty
terminu składania ofert bądź po podpisaniu umowy. Bieg terminu związania ofertą
rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Zamawiający informuje, że niniejsze zapytanie
ofertowe nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego ani nie podlega
przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych i z uwagi na wartość przedmiotu
zamówienia poniżej 30.000 euro i tym samym postępowanie dla którego wystąpiono
z zapytaniem ofertowym może pozostać bez wyłonienia wykonawcy, jak również na
zamawiającym nie spoczywa obowiązek informowania Wykonawcy o jego wyniku.
Uwaga:
- Na podstawie niniejszego zapytania ofertowego
Zamawiający może zawrzeć umowę tylko do kwoty 30 000 Euro.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo
unieważnienia zapytania ofertowego
na każdym etapie postępowania.
- Integralną częścią zapytania ofertowego
stanowią załączniki:
Załącznik
nr 1 - Oferta na realizację usługi polegającej na przeprowadzeniu diagnozy
społeczno-gospodarczej oraz wyznaczeniu na tej podstawie obszarów
zdegradowanych i obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie projektu Lokalnego
Programu Rewitalizacji Gminy Nowogród na lata 2017-2026,
Załącznik
nr 2 - wykaz zrealizowanych usług z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i
odbiorców,
Załącznik
nr 3 - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi.
13. WARUNKI DOTYCZĄCE DOKONYWANIA ZMIAN UMOWY
Przewiduje
się możliwość zmiany umowy, zgodnie z warunkami zawartymi w ustawie z dnia 29
stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych
(Dz.U. 2015, 2164).
Metryka strony