PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI URZĘDU MIEJSKIEGO W NOWOGRODZIE OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 - 2021

Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062, z późn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Podstawa prawna:

Na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 1062) w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie wyznaczony został Koordynator do spraw dostępności.

Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd;
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- monitorowanie działalności Urzędu, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie
Ewa Chełstowska

ul. Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród

tel. 86 217 55 28;

e-mail: umnowogrod@wp.pl

 

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI URZĘDU MIEJSKIEGO    W NOWOGRODZIE OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2020 - 2021

  Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062, z późn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Lp.

Zakres działalności

Realizujący

zadania

wynikające z art. 6 ustawy

Sposób realizacji

Termin

1

Powołanie i podanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności

- kierownik jednostki

- administrator syst. informatycznych

Publikacja informacji na stronach internetowych

październik  2020 r.

2

Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021

Koordynator

-   Opracowanie Planu działania,

-   Przekazanie do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Nowogród

-   Publikacja Planu działania na stronie podmiotowej BIP Urzędu

do 31.03.2021 r.

3

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:

1.       architektonicznym

2.       cyfrowym

3.       informacyjno-komunikacyjnym

 

- koordynator

- administrator syst. informatycznych

Publikacja w BIP Urzędu danych adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z zapisów art. 6 ustawy

luty 2021 r.

4

Analiza obiektu Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy

- koordynator

- administrator syst. informatycznych

- inspektor ds. budowlanych

Przegląd stanu dostosowania obiektu względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informatycznym wynikającym z art. 6 ustawy

realizacja w całym okresie działania

5

Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administrowanego obiektu Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie do minimalnych wymagań dotyczących dostępności

- koordynator

- administrator syst. informatycznych

Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, wynikające z art. 6 ustawy

31.03.2021 r.

6

Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w Urzędzie w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, ze względu na ograniczenia techniczne

- koordynator

- administrator syst. informatycznych

Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP Urzędu informacji wynikającej z art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego

wg potrzeb

7

Monitorowanie działalności podmiotów publicznych w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator

1)  Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,

2)  Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu,

3)  Prowadzenie bezpośrednich spotkań w siedzibie z udziałem specjalistów ds. informatyki, łączności, ekspertów branży budowlanej, sanitarnej itp. i opracowywanie rekomendacji w zakresie poprawy dostępności

 

cały okres

8

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu

Koordynator

Uzyskania danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad

luty 2021 r.

9

Sporządzenie Raportu Zbiorczego

- koordynator

- administrator syst. informatycznych

Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta i Gminy Nowogród, następnie podanie go do publicznej wiadomości na stronie internetowej BIP

Pierwszy raport sporządzany w terminie do 31.03.21 r. –kolejny w terminach przewidzianych w ustawie      (art. 11 ustawy)

 

Opracował:

Koordynator ds. dostępności

Ewa Chełstowska

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowogród

Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Chełstowska

Data wytworzenia: 2021-02-08

Wprowadzający: Krzysztof Serafiński

Data modyfikacji: 2021-02-08

Opublikował: Krzysztof Serafiński

Data publikacji: 2021-02-08