PROJEKT BUDŻETU NA 2009 ROK
ZARZĄDZENIE NR 53/08
BURMISTRZ NOWOGRODU
z dnia 14 listopada 2008r.
w sprawie projektu budżetu gminy na 2009 rok.
Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz. U z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm./ oraz art. 179, art. 180, art. 181 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych /Dz. U Nr 249, poz. 2104 ze zm./ oraz uchwały Nr 51/XII/95 Rady Gminy i Miasta w Nowogrodzie z dnia 27 listopada 1995r. w sprawie określenia procedury opracowania i uchwalenia budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, Burmistrz Nowogrodu zarządza, co następuje:
§ 1. Ustala się:
1. Projekt budżetu gminy na 2009r. , w formie projektu uchwały budżetowej Rady Miejskiej wraz z załącznikami, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Objaśnienia do projektu budżetu, stanowiące załącznik Nr 2.
3. Informację o stanie mienia komunalnego gminy, stanowiącą załącznik Nr 3.
§ 2. Niniejsze zarządzenie przedkłada się Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami prawa.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 14 listopada 2008r.
Burmistrz
inż. Józef Piątek
PROJEKT
UCHWAŁA NR ...............
RADY MIEJSKIEJ W NOWOGRODZIE
z dnia ....................
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Nowogród na rok 2009.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 10 961 997 zł, w tym:
- dochody bieżące - 9 854 997 zł
- dochody majątkowe - 1 107 000 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 15 046 719 zł, w tym:
a) wydatki bieżące - 9 658 510 zł, z tego:
- wynagrodzenia i pochodne - 4 343 044 zł
- dotacje - 368 000 zł
- wydatki na obsługę długu - 303 507 zł
- wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji - 100 000 zł
- pozostałe wydatki bieżące - 4 543 959 zł
b) wydatki majątkowe - 5 388 209 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Zadania inwestycyjne w 2009r. — zgodnie z załącznikiem nr 3,
§ 3. 1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 4 084 722 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów w kwocie - 4 084 722 zł,
2. Przychody budżetu w wysokości 4 426 722 zł, rozchody w wysokości 342 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4. W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości — 40 000zł. oraz rezerwy celowe w wysokości 154 000 zł, w tym na zarządzanie kryzysowe 25 000zł.
§ 5. 1. Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
2. Wydatki, związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 6. Ustala się dochody w kwocie 53 800 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 53 812 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii.
§ 7. 1.Plan przychodów i wydatków dla zakładów budżetowych: przychody — 1 226 500 zł, wydatki — 1 223 300 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7
2. Plan dochodów i wydatków dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody — 157 950 zł; wydatki — 157 950 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
3. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 368 000zł, z godnie z załącznikiem nr 9.
§ 8. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
przychody - 4 800 zł,
wydatki - 13 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 9. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego - w kwocie 4 084 722 zł;
- spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 342 000 zł;
- udzielanie w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty — 100 000 zł;
- zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu
budżetu do wysokości - 1 000 000 zł,
§ 10. Upoważnia się Burmistrza Nowogrodu do:
1) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 1000 000 zł,
2) zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich;
3) dokonywania zmian w planie wydatków budżetu gminy Nowogród z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
§ 11. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Nowogrodu
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie.
Przewodniczący Rady
Tadeusz Góralczyk
Metryka strony