ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Nowogród, 25.03.2019 r.
RG.271.03.2019
W związku ze złożonym pismem o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dotyczącymi przetargu nieograniczonego pn. „Rozbudowa z przebudową drogi gminnej Mątwica-Szablak Nr 105831B”, Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2018, poz. 1986 j.t.) udziela odpowiedzi na pytanie Wykonawcy:
Pytanie:
- Czy Państwo posiadają decyzję ZRID lub pozwolenia na budowę na przedmiotową inwestycję. Jeśli tak to prosimy o jej załączenie.
Odpowiedź:
W załączeniu przekazuję decyzję ZRID.
Pytanie:
W uzgodnieniu z Zarządem Dróg Powiatowych w Łomży znak pisma ZDP-1.414.635.2017 z dnia 25.08.2017r. na włączeniu z drogą powiatową nr 1904B (Szablak – Jednaczewo) w m. Szablak jest zalecenie oczyszczenia ciągu istniejącego rowu przy drodze powiatowej na długości ok. 30m – prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót.
Odpowiedź:
Wycena kosztorysowa oferty na realizację zadania powinna uwzględniać koszty prac związanych z oczyszczeniem istniejącego rowu przydrożnego przy drodze powiatowej Nr 1904B na odcinku - 30,0mb.
Pytanie:
Prosimy o dołączenie przekrojów poprzecznych do projektowanej drogi oraz tabeli robót ziemnych w celu weryfikacji ilości nasypu z dokopu.
Odpowiedź:
W załączeniu przekazujemy przekroje poprzeczne projektowanej drogi wraz z tabelą robót ziemnych.
Pytanie:
W załączonej opinii geotechnicznej zał. 15 pkt 7 na podstawie otworów 1, 2 i 3 grunt rodzimy zakwalifikowano do grupy nośności G4. Natomiast na przekrojach normalnych oznaczono go jako typ nośności G1-G3. Prosimy o określenie, czy zaprojektowana konstrukcja jest wystarczająca? Prosimy o wyjaśnienie, co będzie w sytuacji, gdy w wykonanym, zgodnie z dokumentacją korycie, nie wyjdą wyniki zagęszczenia wymagane w SST? Kto w takiej sytuacji będzie ponosił koszty wzmocnienia nasypu lub wymiany gruntu?
Odpowiedź:
Tak, zaprojektowana konstrukcja nawierzchni jest wystarczająca . Ze względu na konieczność wzmocnienia oraz uzyskania wymaganej grubości z uwagi na przemarzanie niweleta projektowanej nawierzchni jezdni została znacznie podniesiona do góry poprzez wbudowanie na istniejącym profilu podłużnym naw. żwirowej nowej warstwy z kruszywa naturalnego , wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa stabilizowanego cementem i wykonanie warstwy podbudowy z mieszanki kruszywa łamanego pod nawierzchnię bitumiczną.
Pytanie:
Prosimy o wyjaśnienie, wg której normy należy wykonać podbudowę z kruszywa łamanego gr. 20 cm. Wg opisu i przekrojów normalnych: PN-EN 13242, natomiast wg. SST: PN-S-06102
Odpowiedź:
Podbudowę pod jezdnię z mieszanki kruszywa łamanego fr. 0/31,50mm C90/3 o gr. 20cm należy przyjąć do realizacji wg. normy PN-EN 13242;
Pytanie:
Prosimy o wyjaśnienie z jakiego materiału należy uzupełnić pobocza. Czy Projektant miał na myśli mieszankę kruszywa łamanego C50/30 gr. 8cm. Przywołane SST 06.03.01 mówi nam o nawierzchniach gruntowych i nawierzchniach gruntowych naturalnych.
Odpowiedź:
Pobocza należy wykonać z m. kr. łamanego fr. 0/31,50 mm - C50/30,
Pytanie:
Prosimy o wyjaśnienie z jakiego materiału należy wykonać nawierzchnię zjazdów. Czy projektant miał na myśli mieszankę kruszywa łamanego C50/30 gr. 8cm. Przywołane SST 05.01.03 mówi nam o nawierzchni żwirowej.
Odpowiedź:
Nawierzchnię na zjazdach należy wykonać z m. kr. łamanego fr. 0/31,50 mm
- C50/30,
Pytanie:
Prosimy o poprawienie poz. 17 d.8 oraz poz. 18 d.8 – wg. zestawienia zjazdów ich powierzchnia powinna być 602,0 m2
Odpowiedź:
W poz. 17 d.8 i poz. 18 d.8 należy przyjąć do wyceny robót powierzchnię w ilości - 602 m2
Pytanie:
Prosimy o dołączenie Projektu Stałej Organizacji Ruchu w celu możliwości weryfikacji ilości znaków. Poz. 20 d.9 przedmiaru robót dotycząca znaków D-42, D-43, E-17a i E-18a w opisie mówi o 6 szt., a w ilości razem wstawiona jest 1 szt.
Odpowiedź:
W poz. 20 d.9 przedmiaru robót należy przyjąć do wyceny kosztów realizacji zadania: D-42 – 2szt., D-43 – 2szt., E-17a – 2szt., E-18a – 2szt., razem 8 szt.
Pytanie:
Prosimy o dołączenie przekroju podłużnego mostu (rys. 17) – w to miejsce jest wstawiony scan przekroju poprzecznego mostu.
Odpowiedź:
W załączeniu dołączamy przekrój podłużny mostu przez rzekę Struga Lepacka w skali 1:50 rys. nr 17
Pytanie:
Prosimy o dołączenie badań geologicznych w miejscu posadowienia ławy żelbetowej przepustu ramownicowego oraz Pozwolenie Wodnoprawne. Jednocześnie prosimy o określnie sposobu posadowienia tych łąw w momencie występowania gruntów nienośnych.
Odpowiedź:
Wnioski z badań geologicznych warunków gruntowo-wodnych podłoża w obrębie projektowanego przepustu- wykonane w 2009 r. w załączeniu.
Pytanie:
Prosimy o dołączenie rysunku z zaznaczonymi barierami ochronnymi w celu możliwości weryfikacji ich ilości.
Odpowiedź:
W załączeniu przekazujemy rysunki z lokalizacją w planie sytuacyjnym barier ochronnych,
Pytanie:
Prosimy o określenie parametrów barier ochronnych i barieroporęczy (A, H lub N, W) – ani opis techniczny, ani też załączone SST 07.05.01 nie określa dokładnie parametrów barier.
Odpowiedź:
Parametry barier ochronnych należy przyjąć na poziomie powstrzymania normalnego, tj. N2 W2, a bariero-poręczy na obiekcie mostowym H1 W7,
Pytanie:
Prosimy o dołączenie rysunków zbrojenia w ściankach żelbetowych przepustów o średnicy 400, 600 i 1000mm na ich wlotach i wylotach oraz w ławie fundamentowej przepustu o przekroju ramownicowym w km 0+849 na Strudze Lepackiej.
Odpowiedź:
W załączeniu przekroje w skali 1:50 zbrojenia ścianek żelbetowych dla przepustów o średnicy Ø400mm, Ø600mm oraz Ø1000mm oraz zbrojenie ław fundamentowych przepustu ramowego z blach falistych.
Pytanie:
Na planie PZT rysunek nr 2.1. zaznaczona jest powierzchnia frezowania korekcyjnego. Prosimy o wyjaśnienie, czy wchodzi to w zakres robót, a jeśli tak, to prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót.
Odpowiedź:
Frezowanie korekcyjne wchodzi w zakres robót do wykonania. Należy uwzględnić w kalkulacji ceny realizacji całego zadania koszt frezowania korekcyjnego na powierzchni - 40m2
Pytanie:
Prosimy o określenie ilości nasypów na zjazdach.
Prosimy o załączenie profilu podłużnego na zjazdach – szczególnie w miejscach dużego podniesienia niwelety drogi.
Odpowiedź:
Ilość nasypów na zjazdach w - m3 wraz z profilami podłużnymi przedstawiono na załączonych przekrojach poprzecznych zjazdów w skali 1:50 . Koszty robót na zjazdach należy uwzględnić w ogólnej wycenie ofertowej kosztów realizacji zadania.
Metryka strony