ODPOWIEDZI NA PYTANIA

wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dotyczącymi przetargu nieograniczonego pn. „Rozbudowa z przebudową drogi gminnej Mątwica-Szablak Nr 105831B”

Nowogród, 25.03.2019 r.

RG.271.03.2019

 

W związku ze złożonym  pismem o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dotyczącymi  przetargu nieograniczonego pn. Rozbudowa z przebudową drogi gminnej Mątwica-Szablak Nr 105831B”, Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 pkt. 3   ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2018, poz. 1986 j.t.) udziela odpowiedzi na pytanie Wykonawcy:

 

Pytanie:

- Czy Państwo posiadają decyzję ZRID lub pozwolenia na budowę na przedmiotową inwestycję. Jeśli tak to prosimy o jej załączenie.

Odpowiedź:

W załączeniu przekazuję decyzję ZRID.

 


Pytanie:

W uzgodnieniu z Zarządem Dróg Powiatowych w Łomży znak pisma ZDP-1.414.635.2017 z dnia 25.08.2017r. na włączeniu z drogą powiatową nr 1904B (Szablak – Jednaczewo) w m. Szablak jest zalecenie oczyszczenia ciągu istniejącego rowu przy drodze powiatowej na długości ok. 30m – prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót.

Odpowiedź:

Wycena kosztorysowa oferty  na realizację  zadania powinna  uwzględniać koszty prac związanych z oczyszczeniem istniejącego rowu przydrożnego przy drodze powiatowej Nr 1904B na odcinku  - 30,0mb.

 


Pytanie:

Prosimy o dołączenie przekrojów poprzecznych do projektowanej drogi oraz tabeli robót ziemnych w celu weryfikacji ilości nasypu z dokopu.

Odpowiedź:

W załączeniu przekazujemy przekroje poprzeczne projektowanej drogi wraz z tabelą robót ziemnych.

 


Pytanie:

W załączonej opinii geotechnicznej zał. 15 pkt 7 na podstawie otworów 1, 2 i 3 grunt rodzimy zakwalifikowano do grupy nośności G4. Natomiast na przekrojach normalnych oznaczono go jako typ nośności G1-G3. Prosimy o określenie, czy zaprojektowana konstrukcja jest wystarczająca? Prosimy o wyjaśnienie, co będzie w sytuacji, gdy w wykonanym, zgodnie z dokumentacją korycie, nie wyjdą wyniki zagęszczenia wymagane w SST? Kto w takiej sytuacji będzie ponosił koszty wzmocnienia nasypu lub wymiany gruntu?

Odpowiedź:

Tak, zaprojektowana konstrukcja nawierzchni  jest wystarczająca . Ze względu na konieczność  wzmocnienia oraz uzyskania wymaganej grubości  z uwagi na przemarzanie niweleta  projektowanej nawierzchni jezdni została  znacznie podniesiona do góry poprzez  wbudowanie na istniejącym profilu podłużnym  naw. żwirowej nowej warstwy z kruszywa naturalnego , wykonanie  warstwy podbudowy z kruszywa  stabilizowanego cementem i wykonanie warstwy podbudowy z mieszanki kruszywa łamanego pod  nawierzchnię  bitumiczną.

 


Pytanie:

Prosimy o wyjaśnienie, wg której normy należy wykonać podbudowę z kruszywa łamanego gr. 20 cm. Wg opisu i przekrojów normalnych: PN-EN 13242, natomiast wg. SST: PN-S-06102

Odpowiedź:

Podbudowę pod jezdnię z mieszanki kruszywa łamanego fr. 0/31,50mm C90/3   o gr. 20cm należy przyjąć do  realizacji  wg. normy PN-EN 13242;

 


Pytanie:

Prosimy o wyjaśnienie z jakiego materiału należy uzupełnić pobocza. Czy Projektant miał na myśli mieszankę kruszywa łamanego C50/30 gr. 8cm. Przywołane SST 06.03.01 mówi nam o nawierzchniach gruntowych i nawierzchniach gruntowych naturalnych.

Odpowiedź:

Pobocza należy wykonać z m. kr. łamanego fr. 0/31,50 mm - C50/30,

 


Pytanie:

Prosimy o wyjaśnienie z jakiego materiału należy wykonać nawierzchnię zjazdów. Czy projektant miał na myśli mieszankę kruszywa łamanego C50/30 gr. 8cm. Przywołane SST 05.01.03 mówi nam o nawierzchni żwirowej.

Odpowiedź:

Nawierzchnię na zjazdach należy wykonać z m. kr. łamanego fr. 0/31,50 mm      

                                - C50/30,


Pytanie:

Prosimy o poprawienie poz. 17 d.8 oraz poz. 18 d.8 – wg. zestawienia zjazdów ich powierzchnia powinna być 602,0 m2

Odpowiedź:

W  poz. 17 d.8 i  poz. 18 d.8  należy  przyjąć do  wyceny  robót powierzchnię      w  ilości  - 602 m2

 


Pytanie:

Prosimy o dołączenie Projektu Stałej Organizacji Ruchu w celu możliwości weryfikacji ilości znaków. Poz. 20 d.9 przedmiaru robót dotycząca znaków D-42, D-43, E-17a i E-18a w opisie mówi o 6 szt., a w ilości razem wstawiona jest 1 szt.

Odpowiedź:

W poz. 20 d.9  przedmiaru  robót należy przyjąć do  wyceny kosztów realizacji  zadania: D-42 – 2szt., D-43 – 2szt., E-17a – 2szt., E-18a – 2szt., razem 8 szt.

 


Pytanie:

Prosimy o dołączenie przekroju podłużnego mostu (rys. 17) – w to miejsce jest wstawiony scan przekroju poprzecznego mostu.

Odpowiedź:

W załączeniu dołączamy przekrój podłużny mostu przez rzekę Struga Lepacka w skali 1:50 rys. nr 17

 


Pytanie:

Prosimy o dołączenie badań geologicznych w miejscu posadowienia ławy żelbetowej przepustu ramownicowego oraz Pozwolenie Wodnoprawne. Jednocześnie prosimy o określnie sposobu posadowienia tych łąw w momencie występowania gruntów nienośnych.

Odpowiedź:

Wnioski z badań geologicznych  warunków  gruntowo-wodnych podłoża w  obrębie  projektowanego  przepustu- wykonane w  2009 r.  w  załączeniu.

 


Pytanie:

Prosimy o dołączenie rysunku z zaznaczonymi barierami ochronnymi w celu możliwości weryfikacji ich ilości. 

Odpowiedź:

W załączeniu przekazujemy rysunki z lokalizacją w planie  sytuacyjnym   barier ochronnych,

 


Pytanie:

Prosimy o określenie parametrów barier ochronnych i barieroporęczy (A, H lub N, W) – ani opis techniczny, ani też załączone SST 07.05.01 nie określa dokładnie parametrów barier.

Odpowiedź:

Parametry barier ochronnych należy przyjąć na poziomie powstrzymania normalnego, tj. N2 W2, a bariero-poręczy na obiekcie mostowym H1 W7,

 


Pytanie:

Prosimy o dołączenie rysunków zbrojenia w ściankach żelbetowych przepustów o średnicy 400, 600 i 1000mm na ich wlotach i wylotach oraz w ławie fundamentowej przepustu o przekroju ramownicowym w km 0+849 na Strudze Lepackiej.

Odpowiedź:

W załączeniu  przekroje w skali 1:50 zbrojenia ścianek żelbetowych dla przepustów o średnicy Ø400mm, Ø600mm oraz Ø1000mm oraz  zbrojenie  ław fundamentowych przepustu ramowego z  blach  falistych.

 


Pytanie:

Na planie PZT rysunek nr 2.1. zaznaczona jest powierzchnia frezowania korekcyjnego. Prosimy o wyjaśnienie, czy wchodzi to w zakres robót, a jeśli tak, to prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót.

Odpowiedź:

Frezowanie korekcyjne  wchodzi w  zakres  robót do wykonania. Należy  uwzględnić w  kalkulacji ceny  realizacji całego zadania  koszt  frezowania korekcyjnego na powierzchni -  40m2

 


Pytanie:

Prosimy o określenie ilości nasypów na zjazdach.

Prosimy o załączenie profilu podłużnego na zjazdach – szczególnie w miejscach dużego podniesienia niwelety drogi.

Odpowiedź:

Ilość nasypów na zjazdach  w - m3  wraz z profilami podłużnymi przedstawiono  na  załączonych przekrojach poprzecznych zjazdów w skali 1:50 . Koszty robót na zjazdach należy uwzględnić w  ogólnej  wycenie  ofertowej  kosztów realizacji zadania.

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowogród

Wytwarzający/odpowiadający: Małgorzata Marczyk

Data wytworzenia: 2019-03-25

Wprowadzający: Karol Buczkowski

Data modyfikacji: 2019-03-25

Opublikował: Karol Buczkowski

Data publikacji: 2019-03-25