ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Rozbudowa z przebudową drogi gminnej Mątwica-Szablak Nr 105831B”

Zaproszenie do składania ofert

na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadaniaRozbudowa z przebudową drogi gminnej Mątwica-Szablak Nr 105831B”.

Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Dróg Samorządowych.

 

Zamawiający: Gmina Nowogród

Łomżyńska 41, 18-414 Nowogród

NIP  718 21 44 776

Tel/fax  86 217 55 28, 86 217 55 20, email: umnowogrod@wp.pl

 

Na podstawie Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro (Zarządzenie 18/1/17 Burmistrza Nowogrodu z dnia 14.03.2017 r.) zaprasza się Wykonawców do składania ofert na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania „Rozbudowa z przebudową drogi gminnej Mątwica-Szablak Nr 105831B”.

  1. Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest nadzór inwestorski nad wykonaniem robót drogowo-mostowych rozbudowy  z  przebudową  drogi  gminnej Nr 105831B Mątwica  –  Szablak  na  odcinku  od  km  0+000,00  do  km  1+840,00.  Zakres  planowanej inwestycji  obejmuje  rozbudowę  i  przebudowę  istniejącej  drogi  gminnej  o  nawierzchni żwirowej na drogę o nawierzchni jezdni bitumicznej w granicach istniejącego pasa drogowego z poboczami żwirowymi, wymianę przepustów betonowych na przepusty z rur PEHD oraz przebudowę istniejącego mostu na rzece Struga Lepacka. Inwestycja  realizowana będzie pomiędzy miejscowościami Mątwica  i  Szablak,  na  terenie  gminy  Nowogród,  w  jednostce  ewidencyjnej  Nowogród (200704_5) powiat łomżyński, woj. podlaskie. Przedsięwzięcie obejmuje następujące działki o numerach ewidencyjnych:

Obręb ewidencyjny Mątwica [0008]; działki  92; 93; 193; 213; 315; 343; 759;  

Obręb ewidencyjny Szablak  [0013]; działki  245.  przyjęto następujące parametry techniczne projektowanego odcinka drogi:

-kategoria drogi – gminna,

-klasa drogi – dojazdowa (D),

-prędkość projektowa – 50 km/h,

-obciążenie ruchem – KR1,

-przekrój poprzeczny – szlakowy (bez krawężników),

-szerokość korony drogi – 6,5m: szerokość jezdni w przekroju szlakowym – 5,00m,  szerokość poboczy – od 0,75m od 1,50m

-spadek poprzeczny jezdni: 2% daszkowy na odcinkach prostych, na łukach jednostronny i dwustronny wg opisu na rys. PZT,

-spadek poprzeczny poboczy – 8% jednostronny,

-odwodnienie drogi do istniejących przydrożnych rowów i cieków naturalnych.

 

Most na Strudze Lepackiej.

Przebudowa istniejącego mostu na rzece Struga Lepacka: wykonanie robót rozbiórkowych   konstrukcji istniejącego mostu. Wykonanie nowej konstrukcji mostu z blach falistych o przekroju ramownicowym typu SC-45B o rozpiętośći 10,15m, dł. 16,08mb (dołem), wys. 2,42m od dna rzeki z wykonaniem ław żelbetowych oraz warstwy naziomu zagęszczanej warstwami 20 cm od  wartości 0,98 wg. Proctora, umocnienie skarp wlotu i wylotu mostu narzutem kamiennym na zaprawie cementowej o gr. 10cm oraz umocnieniem dna i skarp cieku rzeki brukiem kamiennym na zaprawie cementowej o gr. 30cm pod mostem jak i na wlocie i wylocie mostu na długości 15mb.

Szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne oraz dane techniczne i liczbowe znajdują się w załączonej dokumentacji projektowej i przedmiarze robót.

  1. Inspektor nadzoru inwestorskiego pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.), zgodnie z zakresem określonym w art. 25 i art. 26 ww. ustawy oraz przepisami wykonawczymi.
  1. Inspektor nadzoru inwestorskiego będzie wykonywać zlecony nadzór zgodnie z projektem technicznym, wymaganiami Zamawiającego, obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej.
  2. Inspektor nadzoru inwestorskiego realizując zadanie będzie zobowiązany w szczególności do:
  • reprezentowania Zamawiającego na terenie realizacji zamówienia przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową oraz aktualnie dostępną wiedzą techniczną, sztuką budowlaną i prawem obowiązującym w tym zakresie,
  • kontroli zgodności z umową zawartą z Wykonawcą robót i dokumentacją projektową wykonania robót, użytych materiałów, technologii oraz jakości wykonania;
  • zapobiegania stosowania wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania,
  • kontroli dokumentów potwierdzających dopuszczenie materiałów do obrotu;
  • zatwierdzania zgodnie z warunkami umowy zawartej z Wykonawcą robót podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) materiałów, prefabrykatów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji zadań w oparciu o przepisy prawa, normy i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą zadań, w dokumentacji projektowej;
  • potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
  • sprawdzanie i zatwierdzanie dokumentacji powykonawczej przed odbiorem końcowym;
  • uczestnictwa w odbiorze końcowym inwestycji,
  • wydawania kierownikom robót poleceń, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych prac, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych;
  • żądania od kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową,
  • bieżącej kontroli ilości, terminowości i poprawności wykonywanych robót, podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji;
  • żądania od Wykonawcy robót deklaracji właściwości użytkowych, atestów, certyfikatów i innych dokumentów dotyczących wbudowanych materiałów i urządzeń i sprawdzanie zgodności z wymaganiami Zamawiającego;
  • potwierdzenia wykonania prób, pomiarów, sprawdzeń obiektów drogowo-mostowych;
  • weryfikacji wyników pomiarów i raportów z badań oraz w razie potrzeby dokonywania pomiarów i sprawdzeń;
  • nadzorowania robót z taką częstotliwością oraz w takich godzinach, aby była zapewniona skuteczność nadzoru - nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu oraz na każde żądanie Zamawiającego, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna, najpóźniej w następnym dniu od powiadomienia, a w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie;
  • informowania nabieżąco Zamawiającego o przebiegu prac, o napotkanych problemach i podjętych działaniach zaradczych mających na celu ich przezwyciężenie (wczesne ostrzeganie, zwłaszcza w sprawach mogących wpłynąć na termin zakończenia robót);
  • udziału w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji zadania,
  • uczestnictwa w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji, bez dodatkowego wynagrodzenia.
  1. Warunki udziału w postępowaniu:
  1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowo-mostowej;

które posiadają doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat co najmniej jednej usługi polegającej na kierowaniu robotami lub sprawowaniu nadzoru inwestorskiego w branży drogowo-mostowej;

  1. Wykonawca udowodni spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez złożenie oświadczeń i wykazów zgodnie z treścią wskazaną w formularzu ofertowym oraz załączenie kopii uprawnień, a także referencji lub innych dokumentówpotwierdzających należyte wykonanie wykazanych usług.

III.  Kryteria oceny oferty:

  1. Podstawowym kryterium oceny oferty jest cena, która ma ma być wyrażona w polskich złotych.
  2. Cena za wykonanie zamówienia jest ceną ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do całkowitego i efektywnego wykonania zamówienia, w tym koszty dojazdów oraz koszty materiałów potrzebnych do realizacji zamówienia oraz podatek VAT.
  3. Cena za pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego jest stała i nie ulega zmianie w trakcie realizacji umowy, również w przypadku wydłużenia terminu wykonania zamówienia spowodowanego wydłużeniem terminu wykonania robót, które będą przedmiotem pełnienia nadzoru.
  1. Termin realizacji zamówienia
  1. Od dnia podpisania umowy do czasu ostatecznego odbioru końcowego zadania.
  2. Przewidywany termin realizacji inwestycji objętej nadzorem: do 31 października 2019 r.
  1. Miejsce i termin złożenia ofert
  1. Oferty, zatytułowane  Rozbudowa z przebudową drogi gminnej Mątwica-Szablak Nr 105831B - nadzór, podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy należy dostarczyć w wersji pisemnej do Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie przy ul. Łomżyńskiej 41, 18-414 Nowogród w Sekretariacie Urzędu, pokój nr 3 na I piętrze budynku lub w wersji elektronicznej (PDF) na adres umnowogrod@wp.pl.
  2. Oferty należy składać do dnia 10.04.2019 r. do godz. 12:00.
  3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  1. Sposób przygotowania oferty
  1. Oferty należy złożyć wg wzoru formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia.
  2. Należy podać cenę ryczałtową za wykonanie zamówienia dla danej części. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części. Cenę należy podać na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do zaproszenia ofertowego.
  3. W treści oferty należy zawrzeć oświadczenia i wykazy, o których mowa w niniejszym zaproszeniu, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  4. Do oferty należy załączyć kopie uprawnień wykazanych osób, przynależności do właściwej izby zawodowej oraz ubezpieczenia, kopie referencji lub innych dokumentów potwierdzających należyte wykonanie wykazanych usług.
  5. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli.
  6. Zamawiający odrzuca ofertę:
  • której treść nie odpowiada treści zaproszenia do składania ofert.

 

VII. WARUNKI ISTOTNYCH ZMIAN UMOWY

  1. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. Nie jest zmianą umowy wymagającej formy pisemnej:

- wyznaczenie innych osób do kontaktu w sprawach realizacji umowy niż wskazane
w umowie,

- utrata mocy lub zmiany aktów prawnych przywołanych w umowie. W każdym takim przypadku Wykonawca ma obowiązek stosowania się do obowiązujących aktów prawa.

  1. Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli Wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania zrealizowanej części umowy.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy w przypadkach rażącego nienależytego wykonywania umowy, w szczególności mogącego wpłynąć na jakość wykonania robót objętych nadzorem inwestorskim.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy skutki odstąpienia nastąpią na przyszłość - od dnia skutecznego złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy i nie dotyczą takich postanowień umownych jak prawo żądania odszkodowania za nienależyte wykonanie umowy.
  4. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca ma prawo skierować do wykonania zamówienia inną osobę, niż wskazana w ofercie pod warunkiem, że osoba ta spełnia wymagania Zamawiającego określone w niniejszym zapytaniu.

VIII. Informacje dodatkowe:

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania – jeżeli kwota najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację niniejszego zamówienia,
  2. Wszelkie zapytania zatytułowane Rozbudowa z przebudową drogi gminnej Mątwica-Szablak Nr 105831B - nadzór, należy kierować na adres Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie przy ul. Łomżyńskiej 41, 18-414 Nowogród  lub w wersji elektronicznej (PDF) na adres umnowogrod@wp.pl.
  3. O terminie zawarcia umowy Wykonawca/y z najkorzystniejszą ofertą zostanie poinformowany telefonicznie lub mailowo.
  1. Załączniki do zapytania ofertowego
  • Załącznik nr 1 - Formularz oferty,
  • Załącznik nr 2 - Wykaz wykonanych usług,
  • Załącznik nr 3 – Projekt umowy.

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowogród

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Cholewicki

Data wytworzenia: 2019-03-29

Wprowadzający: Karol Buczkowski

Data modyfikacji: 2019-03-29

Opublikował: Karol Buczkowski

Data publikacji: 2019-03-29